" Bra erfarenheter. "
" Mycket bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkar bra, inga problem eller strul "
" Tog lite tid vid utlämningen men det får man räkna med på en stor flygplats "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Bra service. "
" Ganska nöjd. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 5
" Förhållandevis billigt. Information vid upphämtning hade kunnat vara tydligare. "
" Inget bra kösystem vid upphämtning av bilen på flygplatsen. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 8
" Good "
" Good "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Worked fine, no issues "
" Worked fine, no issues. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Everything went perfect "
" Everything went perfect "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Första bokningen har varit godkänd. "
" Smidigt att hämta och lämna bilen. Men den fick slut på AdBlu - vätska vilket vi inte hade en aning om att den måste ha. Ringde och kollade och Maggiore sa att vi måste fylla på annars stannar bilen. Det orsakade en del stress, vi har ingen erfarenhet av dieselbilar som måste ha detta och fick ingen info i förväg. Vi anser att för att ha hyrt en bil i klassen "mini" för 10.000 kr för två veckor så borde Adblu vara kollat innan vi hämtade ut den. Även spolarvätskan var slut. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 4
" Jag har använt Autoeurope i minst 10 år och aldrig blivit besviken. "
" Den gemensamma disken Maggiore/Avis/Budget är inte effektiv vilket emellanåt ger rätt lång väntetid innan man får sin bil. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Beror på vilket företag man hyr av "
" Bra service "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Fungerar utmärkt, bra priser och snabb service "
" Deras samarbete med Avis i Rom innebär tyvärr att Avis-personal, om ingen Maggiore är på plats, tycker det är lite besvärligt. Bemötandet från Avis personal kunde vara bättre. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har hyrt flertalet gånger och har varit nöjd med Auto Europe. Sen har lokala uthyrare strulat ibland och försökt ge mindre bil, nekat att byta namn på förare. Mot vad som står på vouchern tex. "
" Maggioris kontoret i Rom var stängt och Avis /Budget skötte utlämningen. Mini-bussen som jag beställt fanns inte när vi kom. Erbjöds först en bil med 7 säten. Fungerar inte med 7 personer med bagage. Jag har beställt en med 9 säten för att få plats med allt bagage. Efter lång väntan ca 1½ får uthyraren fram en minibuss. Återlämnandet gick väldigt smidigt. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 2 Fordonets skick: 7
" OK "
" Negativt var att jag fick betala c:a 1000 kr extra för att få en bil med vinterdäck. Borde finnas som alternativ under vintern på orter nära skidorter, såsom vår destination Venedig. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Bra "
" skulle uppskatta ett mer flexibelt öppethållande. Fick vänta i sex timmar i onödan! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra service vid samtal, bra hemsida, bra att kunna avboka "
" Malpensa: Det finns en disk i terminal 2, men det går inte att vare sig boka bilar eller hämta upp dem där. Istället måste man ta transferbuss till termional 1. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 8
" Anlitat de i flera år, alltid nöjd. "
" Snabb utlämning och återlämning. Smidig. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt att boka. Alltid bästa priser. "
" Snabbt, effektivt, trevligt bemötande. Personal på plats på parkeringen vid avhämtning och överlämning. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enbart positivt "
" Lite långsam hantering vid upphämtning. Större skador på bilen vid upphämtning som ej var markerade i dokumenten i förväg. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Alltid bästa pris. Lätt att boka. "
" Trevlig personal och smidig service. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkar perfekt "
" Långsamt vid utlämning och oengagerat "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Tryggt. "
" Bra service. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket bra företaget. Tack! "
" Allt var snabbt med bilens avhämtning och inlämning. Bilen var rent och nytt och det var inne på terminalen. Jag rekommenderar Maggiore. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Inget att klaga på "
" Inget att klaga på "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Billigt. "
" Bra service för det mesta. Smidig återlämning. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra "
" Har tidigare blivit belastad för skada på fordon trots att jag haft kvittens från återlämning. Fick i efterhand viss återbetalning. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Bra kontakt "
" Otrolig dålig service båda vid upphämtning o via telefon !!! Arroganta otrevliga "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" ok "
" De försökte övertala mig att lägga tillägg för att återlämna bilen utan att tanka full trots att jag hade sagt att jag skulle återlämna bilen med full tank! Vi hade en diskussion på grund av att jag skrev inte under avtalet. När jag kollade bilen verkade full tankad och autonomi på trip computer visade 445km (antal km som kunde köras med nuvarande bensin), men när jag full tankade (3 ggr) under resan märkte jag att autonomi var över 520km. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" mycket goda "
" mycket goda "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 10
" Fungerade bra "
" Det enda negativa var att personalen försökte sälja ytterligare en självriskreducering. När vi undrade vad som var skillnaden mot den vi redan betalat hade han inget ordentligt svar på det. I övrigt flöt allt på. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra support när det behövs. "
" Glömde jackan med mobil och dokument ombord och kunde inte hämta ut bilen före än tre timmar efter. Maggiore, då jag kom senare än avtalat till, kunde då bara erbjuda mig en större bil mot ett pristillägg. Det skulle ha kostat mig tre gånger mer än utgångspriset. På min fråga om det skulle gå att få en lägre klass till ursprungspriset blev svaret nej. Jag erbjöd mig att vänta tills en bil i samma/lägre kategori skulle bli tillgänglig, svaret blev nej. "
" Saknar miljöbilar i utbudet. Saknar information om bensinförbrukning och hur mycket koldioxid bilarna släpper ut. Föreslår att ni tar fram en hållbarhetspolicy och miljömärker alla bilar. "
" Fick kostnadsfri uppgradering, av Avis som samarbetade med Maggiorie på plats, till en 4WD med vinterdäck, vilket var toppen då vi körde på snöiga alpvägar "
" Smidigt att boka bil. Jag skulle dock önska att ni även gjorde det smidigt och tydligt med extra försäkring och varför man ska välja er framför t. ex. biluthyrarens. "
" Allt gick smidigt. Inga problem varken vid hämtning eller lämning. Bilen motsvarade förväntningarna. "
" Bra incheckning utan en massa tjat om försäkringar! Alldeles ny bil! Snabb återlämning och deposit tillbaka direkt. Jättebra!!! "
" Inget att anmärka på. "
" Utlämningen var trög och rörig, men fick rätt sots bil. Fick vid utlämnandet dock fel information om plats för återlämning. Men engelsktalande personal gick att få tag på, så det löste sig. "
" Möjlighet att ange extra förare och envägshyra i sökfunktionen (även om de ska betalas lokalt). Har noterat att samma hyra kan ha olika pris beroende på vilket land man anger att man bor i. Motivera eller ta bort. En bättre överföring av personuppgifter från er till uthyraren så att upphämtning kan gå snabbare. "
" Er hemsida kunde mer vara som Rentalcars.com. "
" Allt egentligen perfekt. Dock borde dom sagt att vi fick en automat. För oss, som bara kör automat hemma, var det ypperligt. Men det finns de som känner sej osäkra med automat. "
" Fick köa i över 1,5 timmar i Milano då efterfrågan vida överstiger personalens möjligheter till service, "
" Vi hyrde bil, en Citroën i Rom den 12-17/10. Vi var nöjda med bilen, men den var inte fulltankad när vi hämtade den, det återstod bara en tredjedel ca bensin. Vi hade kommit ut på motorvägen när vi upptäckte det och kunde inte vända om eftersom det var mörkt och sent och vi hade barn med oss. Vi lämnade bilen fulltankad som man ska men vi tycker att Maggiore kunde kollat upp att den var lika full när vi hämtade bilen. "
" Vi hyrde bil i Rom 12-17/10. Vi är nöjda med bilen, en Citroën, men när vi hade kommit ut på motorvägen upp-täckte vi att det bara var ca en tredjedel bensin kvar i tanken. Vi vet att vi skulle kollat det innan, men det har aldrig hänt oss tidigare, när man hämtar bilen brukar tanken vara full och man lämnar bilen med full tank, vilket vi gjorde. Under de dagar vi hade bilen körde vi bara ca 15 mil, så det blev kostsammare än vi tänkt. "
" Bra överblick vid letande av bästa pris. Enkel hemsida. Mer träffsäkerhet gällande bilmodell önskvärt eller tala om vilka alternativ det kan bli på hemsidan, inte bara en modell och att det står "eller liknande". Bra support och att man känner att man har någon att kontakta vid ev. problem. Dock behöver det vara tydligare vad som ingår och framförallt vilka förslag man kan få vid disken när man är på plats, då är det stressigt och man blir osäker och lägger med saker i onödan kanske. Självrisken var en sådan sak som jag hade dålig koll på framme vid disken och erbjöds eliminering, men hade jag det ändå? Man vill inte känna sig lurad, mer sammarbete med uthyrarna kanske? "
" Bil nära enligt beställning, något mindre kanske, fick Fiat 500L som är något mindre i bagagerum än en ren kombi som beställts. Bra med mindre folk vid upphämtning och snabb support vid återlämnande. Fördel att hyra från lokal hyrare än de stora troligen. Dock är det fortfarande så att man inte har koll på vad man betalt för och får förslag att lägga på mer. När man väl står vid disken är det inte lätt att bestämma sig. Man påverkas och måste ta snabba beslut och säkrar upp i fall att. "
" Vet att det är dagspris på hyrbilar. Vi betalade över 2000 sek när vi bokade och veckan innan vi skulle åka kostade samma bil mindre än hälften. Man kan visserligen boka av och boka samma bil igen, men det är för krångligt. Vi har hittills alltid varit nöjda med Auto Europe. "
" Vi blev uppgraderade från en Fiat 500 till en Alfa R, vilket vi inte ville. De sa att de överhuvudtaget inte hade någon Fiat, men i annonsen står Fiat 500 eller liknande. Dessutom försökte de sälja sin försäkring och påstod att kontokortet inte gällde, så vi fick ringa vår bank som sa att allt var OK och trodde att det kanske var fel på deras kortläsare, som var ihoptejpad. Så fort vi ringt banken fungerade plötsligt allting. Onödigt schabbel och efter att ha gått upp halv 4 i Stockholm är man lite lättirriterad mitt på dagen i Lamezia. Inget mer Maggiore för oss. "
" You promised us a specific amount of space for luggage. When the rental agency gave us a car witout this luggage space, you said that you could do nothing, as they had "ugraded us". While it was certainly a more expensive car, it did not matter to us since we couldn't fit anyone else in the car (we travelled with another family, and had to renege on our promise to fit one of theirkids in our car) and since the car became very, very cramped. I think it is important for you to realize that an "upgrade" is not always an upgrade, depending on the people involved. Traveling with a kid, our must-haves are space, crash safety and a reliable children's extra seat. We used to like bells and whistles before that, but now our priorities have changed. "
" Maggiore were late with the car (we spent an hour waiting for it) and it was another car than we were promised. "
" Mycket mycket bra "
" Alltid enkelt att boka via AE, överskådliga prisjämförelser och ett bra gränssnitt. Har använt tjänsten många gånger och kommer att fortsätta med det. Rekommenderar alltid bekanta som skall resa att boka via AE. "
" Trots att bilen var bokad och betald tog det nästa 1,5 timmar att skriva papper hämta ut den. Bilen var relativt ny och hade inte gått mycket men var otvättad och tråkigt skitig utvändigt, dock hyfsat ren invändigt, modellen stämde bra med bokad kategori. Återlämnandet gick smidigt utan fördröjningar eller strul. "
" Det ta lite för lång tid för kontrakt på platz "
" Fick en Audi A3 när jag beställt en nissan qashqai eller liknande, mycket nöjd med det. Lite knepigt att hitta till avlämningsplatsen vid Roms tågstation men det gick. Vi glömde en utskriven voucher i samband med upplockning men damen i kassan var schysst och lät oss skicka ett mail med den dagen därpå. Totalt väldigt nöjd då allt fungerade bra. "
" Bra priser ock rekommenderar "
" Tried to get me to sign additional insurances despite having them through AutoEurope, but that is what was expected. No hassle at all really. Quick and efficient both getting and returning the car. "
" Instruktion för bilen fanns bara på Italienska. Borde funnits på Engelska. "
" Alltid bra service inget att klaga på kommer välja Auto Europe igen "
" Försäkrings tillägg bör ingå i bas pris, extremt höga självrisker och extremt höga pengar för reservation. Reserverade pengar fortfarande låsta trots det gått minst två dygn. Snökedjorna var dålig kvalité slitna och kilas fast i låsningen. "
" Försäkrings tillägg bör ingå i bas pris, extremt höga självrisker och extremt höga pengar för reservation. Reserverade pengar fortfarande låsta trots det gått minst två dygn. Snökedjorna var dålig kvalité slitna och kilas fast i låsningen. "
" Se till att de partners ni arbetar med är seriösa , Maggiore Linate är ett skräckexempel vad gäller kundbemötande, trots gällande voucher fanns ingen bil vid uthämtning, bara kalla handen, inte deras problem. Vid kontakt med er i detta ärende fick jag proffsig hjälp. "
" Stäng kontoret, personalen kan gå hem och fortsätta sova. "
" When snow chains are mandatory they should equip all cars with snow chains. Now you have to ask for snow chains even though the lady at the desk knew we were going to the mountain she did not tell us that we had to ask for snow chains. We believed that snow chains was supposed to be in the car since it is mandatory in the mountains. The cars summer tires were also worn out and we tried to communicate with Maggiore with email but they did not even bother to answer. They also sent us an invoice with some adminstrative charge without specifying what the charge was for. Charge was small so i have not bothered to contact them. I will not chose Maggiore next time. We had 3 customers before us and each customer took 15 minutes. Really slow. "
" Vouchern från er angav felaktigt att försäkring inte täcker passagerare. Enligt gällande trafiklagar i Italien får ingen fordon nyttjas i trafik utan RCA försäkring, dvs trafikförsäkring som täcker skador av andras egendoms och av passagerare. Endast föraren är.inte.inkluderat i denna försäkring. Uthyrarens tilläggsförsäkring PAI täcker endast förarens skador. Ni bör se över korrektheten i den text som ni visar i er voucher. "
" Mycket vänlig personal. Snabba i att hantera utlämning. Ärliga i att.tydligt informera om vilka.utgifter var obligatoriska eller inte. Negativt: bilen hade mer skador än angivet på avtalet, 3 st skador saknades: skadad fälg., skadad stötfångare, saknad backspegel. Vid återlämning fick jag i te behålla kopia på.avtalet och återlämningsprotokoll, varför? "
" Bra service Borde informera kunderna om att det finns risk för att bli lurad att ta dubbla försäkringar, Maggiore i detta fall hävdade att den försäkring vi tog ifrån er inte var heltäckande "
" Fick fel information om försäkringen som togs av Auto Europé, de hävdade att den inte var giltig som helförsäkring och lurade på oss en försäkring till. Bilen vi hyrde var mycket skadad en backspegel helt krossad vilket störde körningen, den fälldes inte ut helt heller vid start, ena bakljuset var krossat, och man sa att om vi fick böter för detta så skulle vi ta med dessa så skulle Maggiore stå för dem. det fanns dolda kostnader såsom en flygplats skatt som inte framgick när de meddelade oss kostnaderna på plats, dessutom en utgift som vi inte förstår vad det är, en skada som isåfall garanterat var där innan på denna skadade bil. Däcken var i dåligt skick. total intrycket var inte bra alls. Kommer därför inte rekommendera detta till någon "
" Allt funkade som det skulle vid bokning och ombokning. "
" Vänta länge för att få hjälp vid utcheckningen och incheckning av bilen. "
" Mycket bra "
" Bra uthyrare som var mycket tillmötesgående "
" Det har varit lätt att komma i kontakt med er och att få snabba svar. "
" Första bilen var helt ostädad, full med skräp. Oljelampan lös och vi fick byta till en annan bil. Det gick snabbt. Den nya bilen var ytligt städad men hade inte blivit städad ordentligt på väldigt lång tid. Dörrar var ordentligt smutsiga på insidan. "
" Suveränt med ombokningsrätt och avbeställningsrätt upp till 2 dygn innan bokad tid. Billigast av alla och jättebra hemsida!! "
" Trevlig personal. Bra bilar. Tog inte ut några avgifter för att vi var 45 minuter sena vid återlämning av bilen. "
" Allt har fungerat perfekt. Vi fick, tyvärr, en större auto än den som vi beställde. Lite svårt att öra i den kurviga Amalfikusten. Annars allt var till fullständig tillfredställande. "
" Vore tacksam om ni frågade Maggiore om de hittade en oljetavla på pannå i bilen- Vi blev mycket nöjda för service vod avhämtning och lämning av bilen. "