" Klockrent "
" Personen bakom disken är den viktigaste länken mellan kunden och hyrbilföretagen. Allting stämde. Jättenöjd. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt och intuitivt gränssnitt. Snabb sökning. Slutpris i egen valuta syns omedelbart, om man inte lägger till försäkring. SuperCover rekommenderas då det är prisvärt jämfört med biluthyrarnas egna försäkringar. Om biluthyraren hittar bulor eller repor som kostar pengar så dras det via kreditkortet man använt. Man får sen själv claima beloppet från Autoeurope. "
" Bra pris. Bilarna är välanvända. Många bilar har bulor och repor runt om. Man behöver därför ej vara orolig för att göra någon extra liten repa. dock bör man se till så att alla repor står med i protokollet vid utcheckning av bilen. det gjorde det INTE i mitt fall. Det tar flera dagar efter återlämnande av bilen innan de har släppt pengarna de reserverat på kreditkortet. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 5
" Bra pris för en fungerande bil "
" Bil med diverse skavanker. Inte lönt att gå över alla kryss. För det priset får man sämre bil. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 6
" Bra kundtjänst "
" Bil med kass stötdämpare gjorde körningen obekväm "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Har haft goda kontakter med er tidigare. Känns tryggt att någon talar Svenska. "
" Lite svårt att hitta FIREFLY Fick ej den Bilen som jag beställde. Var nöjd med den bil som jag fick Ford Focus. Återlämning av bil gick smidigt. "
" Eftersom vår flygresa ändrades ett par gånger pga flygledarstrejk tvingades vi också ändra hyrestiden. Trots att den första gången blev kortare eftersom vi skulle hämta ut den på morgonen dagen efter fick vi ett tillägg på ca 12 EUR. När vi sedan ändå kunde hämta den samma kväll som den ursprungligen var bokad kostade det inget fast hyrestiden då blev längre igen. Det borde ha varit samma kostnad hela tiden så länge vi inte utökade hyrestiden. Vi fick inte ta det med uthyraren direkt utan tvingades gå via er. Annars var vi väldigt nöjda. "
" Smidigt vid utlämnade av bilen liksom då den återlämnades. Den enda kommentar jag kan göra var att den inte var fulltankad från början. Mätaren visade på nästan fullt men när vi sedan själva tankade den full under resans gång kunde vi köra 10 mil innan mätaren var på samma ställe. Det är tyvärr vanligt förekommande vilket drabbat oss ett antal gånger. Hyr man på en bensinmack tankar man den på plats. "
" Det fanns ingen bil tillgänglig i den klass vi hyrt, vilket gjorde att det tog mycket lång tid att få en bil. Vi fick erbjudande om en mindre alt en mycket större bil (mini-VAN). Då vi inte ville ha en stor bil att köra runt i, så var vi hänvisade till en mindre bil. Kompensationen blev endast en kvarts tank bensin vilket inte upplevdes speciellt generöst. "
" Bra om man kan se den exakta depositsumman på vouchern! Nu får jag alltid ringa och fråga... "
" Snabb utcheckning. Deposit kom snabbt tillbaka till mitt konto! Bra!!! "
" Allt funkade. Lancia kanske nte var vad jag förväntat mig, men den funkade bra. "
" Mer av pappersarbetet klart vid avhämtning "
" snabb service "
" Bilarna kunde vara litet bättre städade, samt att man kontrollerar att t.ex spolarvätska är påfylld (vilket ej var gjort i min hyrbil). "
" Trots självriskeliminering genom Autoeurope, skulle där spärras 2.600 euro i depositum för självrisk hos Firefly - dette tyckte jag inte jag hade läst någonstans, ganske stort belopp att spärra på kreditkort. "
" Firefly office was closed so I have to pick up the car at Hertz, and at Hertz it was a que for 30 minutes. "
" Det borde framgå tydligare att inte Firefly ligger vid flygplatsen. "
" De skötte sig perfekt. "
" Kan vara lite tydligare med att bilen inte finns på flygplatsen i Rom. "
" Tycker ni ska ta bort Goldcar ur ert sortiment. Kollar ni på nätet ser ni ju vilka metorder de använder för att få in pengar efter att ha hyrt ut en bil så billigt. Ovärdigt att ha de under ert paraply tycker jag. Vidare tycker jag det är väldigt otydligt vad man har köpt (extra förare eller tilläggsförsäkringar) på vouchern. Det borde vara enkelt att förtydliga. "
" Kom först till utlämningsdisken så jag behövde inte stå i kö. Det tog ändå 15 minuter. Förra gången fick jag vänta en timme vilket inte är okej. Vad är det som ska behöva ta sån tid? "
" Allt fungerade väl, så jag är nöjd. "
" Bilen fungerade som den skulle, men den var inte rengjord när vi hämtade den, varken invändigt eller utvändigt. Bilen hade rullat 8500mil, så den var inte i nyskick och den hade många repor och små bucklor. "
" Enkel, prisvärd och bra erbjudande "
" Bra mottagning, vänliga och hjälpsamma "
" Fungerar bra att boka med er "
" Lite dålig skyltning på Olbia flygplats men annars bra service. "
" Bra information om villkor. "
" Det kändes som om vi fick en gammal, slö och sliten bil. Det fanns minst ett dussin repor och skador på karossen. Och den hade inte mycket ork i backarna i Toscana. Jobbigt när man direkt får andra bilar efter sig där förarna blir irriterade för att man segar sig uppför backarna. "
" Det borde vara tydligare hur stor depsitionsavgiften är! Jag får alltid ringa er och fråga hur mycket det är! Inte bra... "
" När jag lämnade bilen och allt var OK fick jag höra av mannen på kontoret att deponeringsavgiften ej var dragen på mitt kort, endast reserverad! Men dagen efter ser jag att drygt 1500 var draget. Efter telefonsamtal till Auto europe får jag höra att jag får tillbaka deposit inom en vecka. Informera kunder om detta!!! "
" Bra urval av bilar, bra priser och enkel administration. Vår upplevelse är att det fungerar hela vägen från bokning, via upphämtning av bil till återlämnande och avslutning. Vi har även upplevt problem med skador på bilen men även dessa problem har lösts på ett bra sätt. "
" Hertz lågprisbolag med bilar som är lite äldre men ändå i bra skick, rena och fräscha. Mycket bra priser. Bra service vid utlämning och återlämning, "
" Jag har bokat via Autoeurope ett tiotal ggr. Vid 3 tillfällen har jag fått kontakta Autoeurope i efterhand pga av felaktiga debiteringar av den lokala uthyraren. En alldeles för hög andel, detta är egentligen inte fel agerat av Autoeurope. Men det sänker förtoendet. "
" -Svåra att hitta på flygplatsen, -Shuttleservicen fungerade ursuselt "