" positivt "
" försökte sälja självriskelemenering för c:a 150Eur,menade att jag helt saknade skydd trots att jag tecknat med supercover "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Mycket goda "
" Blandat "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Välfungerande. Kan rekommenderas. "
" Vi fick en bil med defekt startmotor. När vi skulle starta för hemresa till flygplatsen i Nice vägrade bilen att starta. Ingen svarade denna lördag morgon, kl 7:30, på de telefonnummer som Goldcar angett som SOS nummer, bara fransk jazzmusik hela tiden, ingen som svarade. Tvingades ta en taxi till flygplatsen för att hinna med bokat flyg. Vi förklarade för damen i Goldcars reception på flygplatsen vad som hänt. Att bilen inte startade och var den därför var kvar i ett parkeringsgarage i Cannes. Adress och parkeringsplats gavs. Hon fick bilnyckel och skulle prata med sin "supervisor". Sedan ingen kontakt med bolaget som nu tagit depositionsavgiften och därefter inte hör av sig. Kan ej få kontakt med bolaget. Tyvärr blir kunden syndabock när det är bolagets produkt som är defekt. Usel handläggning från Goldcars sida. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 1
" Har inget att tillägga "
" Tyvärr ingen information om att det var en laddhybrid "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Bra voucher. Klara regler. "
" Bra service. Klart kontrakt "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Hej "
" Hej "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 6 Fordonets skick: 5
" Fick bra service när jag ringde autoeurope när det krånglade till. Fick hjälp men fick ringa flera gånger innan någon svarade. "
" Aggressiv merförsäljning vid hämtning. Jag hade redan köpt SuperCover. Nästan ljög för mig för att köpa till försäkringar, extra kilometer etc. Påstod att reservera 1700 € på mitt kort skulle kosta mig 200 € (valuta risk) men sa inget om att jag kunde använda kreditkort istället debitkort för att slippa det. Fick ringa autoeurope två gånger för att förstå vad det var de försökte sälja till mig och varför 200€ för reservation för självrisken. Använde då kreditkort och slapp det. Det tog lång tid tills jag fick bilen. Personalen var synlig irriterad på mig när jag inte köpte extra tjänster och jag fick ingen information om bilen t.ex. hur koppla min mobil till infotainmentsystemet i bilen etc. Löste det själv men det var inte trevligt att känna att man inte var välkommen. Ha sagt det känner med personalen. De har säkert väldigt dåligt betalt och får tjäna sin lön genom provinsen på merförsäljningen. "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 5
" Bra service "
" Denna gång snabbt och lätt att hämta och lämna bil "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helt OK "
" Svårt att förstå vad tjejen i utlämningen sa. Hon försökte kränga på mig någon extra försäkring, trots jag hade köpt full försäkring av er. Återlämningen, ja ingen personal, bara att lägga nyckeln i en postlåda. Har inte fått någon som helst återkoppling efter det. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 8
" Önskar att ni förklara hur jag är försäkrad pop ett bättre sätt, så man känner sig trygg. "
" Mycket försök att tvinga på mig deras försäkring, inte bra. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Bra priser. Enkelt. Bra service. "
" Mycket smart att ange en mailadress att skicka bilder på bilens skick vid uthämtning till. Dessutom gavs väldigt snabb feedback på inskickade foton. Proffsigt!! "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Upplevs som pålitliga och med tydlig information. "
" Då de hade så hög depositionsavgift och ej kunde använda oss av debit-kort blev vi tvingade att betala en mycket högre hyra som ej krävde den höga depositionen. Har aldrig haft det problemet med andra uthyrare (och jag har använt många). I Nice är alla uthyrare mer eller mindre otrevliga, inget speciellt för Goldcar. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Mycket goda. Effektivt ! "
" Lång tid. Skadad bil ! "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 2
" Alltid brs "
" Bra och förhållandevis snabb hantering "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har tidigare hyrt via Auto Europé och alltid fått full försäkring i priset. Varför inte nu? Beror det på uthyraren? "
" Man erbjöd en försäkring för SEK 1500 för självriskeliminering? Bilhyran kostade SEK1000. Om jag inte tog den skulle en ev skada kosta SEK 12500! "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Pålitlig sökmotor. Min favorit när det gäller att söka hyrbilar. "
" Goldcar har haft ett tveksamt rykte tidigare. Men nu har något hänt, en stor uppryckning. Jag mötte ett helt nytt bemötande som var vänligt, professionellt och av högsta klass. Jag kände mig som en riktig kund, inte bara besökare på ett lågprisbolag, en känsla som jag tidigare fått. Stort tack. Jag kommer att hyra av er igen. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra bokning och att heltäckande försäkring kan köpas till. Dålig information om upphämtningsställe i Nice. Stod att upphämtning sker inne i terminalen när det skulle ske i en annan terminal än den man ankommer till. "
" Fin, nästan ny bil. Hopplöst usel service vid upphämtningen. Säkert 50 personer i kö och otroligt långsam incheckning. Inga nummerlappar och helt oorganiserat "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Jag fick betala 80 euro för bensin vid hämtning av bilen, det skulle ges tillbaka när bilen returnerades med full tank. Jag har inte fått tillbaka pengarna trots att bilen var fulltankad. Var är mina pengar? Tack för svaret. "
" Allt var bra och smidigt. Bilen var inte så ren. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 6