Romantiska Frankrike är ett stort land med mycket att se, från de soliga söder med Franska Rivieran och Nice till huvudstaden Paris i norr med sina ikoniska sevärdheter Eiffeltornet, Notre-Dame och Louvre. Kanske ska du inte ens besöka en storstad utan vill ta dig ut på den franska landsbygden för att njuta av lokala vingårdar, lavendelfält eller vackra småbyar fulla av charm och stark personlighet. Oavsett vad erbjuder Auto Europe billiga hyrbilar runt om i landet som garanterat kommer passa dina behov och önskemål.
Sedan 1954 har Auto Europe byggt upp samarbeten med leverantörer runt om i världen och har tack vare detta tillgång till de lägsta priserna och ett enormt utbud. På vår hemsida kan du som kund själv jämföra hyrbilserbjudande från internationella såväl som lokala leverantörer och ta ett beslut om vilket fordon som är bäst för dig och din resa. För att hjälpa dig har vi även samlat in utvärderingar av hyrbil i Frankrike från tidigare kunder som du kan läsa nedan. Har du några frågor eller behöver hjälp med att hitta ett hyrbilserbjudande i Frankrike som passar dig kan du kontakta vår duktiga reservationsavdelning på +46 10 888 66 52.
" Enkelt och bra tycker jag. "
" Ovanligt snabbt jämfört med tidigare uthyrning i Nice! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bekvämt "
" Vilken bra bil "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Avvaktar för att se hur Auto Europe hanterar det jag angett under punkten 3. Ser fram emot att höra från er gällande detta. "
" Jag har sedan jag lämnat bilen belastats med en kostnad av 933,44 SEK och är inte informerad om vad det gäller. Begärde ingen uppgradering av bil men fick en bil med automat som jag inte begärt. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Bra "
" Bra "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 9
" Easy to get in touch with. Large overview of available cars and attractive price levels. Luckily, I have not yet had to test the Super Cover and if it really works without hassle, although I rented cars several times with it included. "
" Our flight was rescheduled and we came 1,5 hours earlier than anticipated. Despite that our car was ready and waiting for us, Lutam insisted that we pay for a full extra day or sit and wait for 1,5 hours. They did not during that time have any other alternative use for the car. So stupid, inflexible and customer unfriendly. Earning an extra days rent and losing a customer for ever. We will not use Lutam again. "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" bra service. lätt att maila eller kontakta via telefon. detta var minst 40 gången vi hyrde av auto europe i nice. aldrig varit missnöjda. "
" Lätt att hyra bil på nätet. bra bilar. priserna bättre innan pandemin men trots det är 2023 priser acceptabla. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Alltid lika nöjd med AutoEurope "
" Trevlig personal, nya fina bilar "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" . "
" . "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Good over all process. Thank you "
" I would particularly thank Aurélien the counter agent at the Budget-Avis office counter at the CDG airport France for excellent service, understanding and support. 10/10 for him. Thank you Aurélien "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Siten fungerar bra. "
" Lite krånglig nedfart i garage vid återlämnandet men i övrigt var allt perfekt. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Seriöst företag "
" Trevlig personal och mycket bra service "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" positivt "
" försökte sälja självriskelemenering för c:a 150Eur,menade att jag helt saknade skydd trots att jag tecknat med supercover "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Ni måste bli tydligare angående försäkring, jag blir osäker varje gång om jag har rätt försäkring. "
" Mycket trevlig personal, första gången det händer. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Surprise: a daily charge extra for road assistance in Italy, which is only 60 km away. only half o our drive! I had chosen Keddy and not Goldcard just for that reason. (then is better to have Goldcard with 80 euros per rental period). I think these extra charges should be communicated in advance and exactly how much it cost I use to rent every year and for more than 25 days! "
" Surprise: a daily charge extra for road assistance in Italy, which is only 60 km away. only half o our drive! I had chosen Keddy and not Goldcard just for that reason. (then is better to have Goldcard with 80 euros per rental period). I think these extra charges should be communicated in advance and exactly how much it cost. I use to rent every year and for more than 25 days! "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" n/a "
" n/a "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" väldigt praktiks och prisvärd "
" Väldig bra och kund orienterad "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket goda "
" Blandat "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Välfungerande. Kan rekommenderas. "
" Vi fick en bil med defekt startmotor. När vi skulle starta för hemresa till flygplatsen i Nice vägrade bilen att starta. Ingen svarade denna lördag morgon, kl 7:30, på de telefonnummer som Goldcar angett som SOS nummer, bara fransk jazzmusik hela tiden, ingen som svarade. Tvingades ta en taxi till flygplatsen för att hinna med bokat flyg. Vi förklarade för damen i Goldcars reception på flygplatsen vad som hänt. Att bilen inte startade och var den därför var kvar i ett parkeringsgarage i Cannes. Adress och parkeringsplats gavs. Hon fick bilnyckel och skulle prata med sin "supervisor". Sedan ingen kontakt med bolaget som nu tagit depositionsavgiften och därefter inte hör av sig. Kan ej få kontakt med bolaget. Tyvärr blir kunden syndabock när det är bolagets produkt som är defekt. Usel handläggning från Goldcars sida. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 1
" Det är smidigt att anlita Autoeurope. "
" Jag fick ett bra bemötande vid utlämnandet av bilen. Jag fick en uppgradering av bilstorlek. Men den bilen jag fick var en besvikelse. MG ZS 1,5. 106 hk med en bränsleförbrukning som var mycket högre än tex en Toyota RAV 4. Bilen var effektsvag och hade svårt att hänga med i motorvägsfart. Det kändes som en nedgradering jämfört med Peugeot 208 eller Fiat 500. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 5
" Inget "
" Inget "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har inget att tillägga "
" Tyvärr ingen information om att det var en laddhybrid "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Har under åren bokat många bilar via Auto E och oftast varit mycket nöjd. Lätt att boka, bra bilar och bra service. "
" Mycket bra bil och bra bemötande "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" All good. "
" A bit of a problem getting the key from their automatic kiosk inside Gold car's office but with great help from Gold car's staff, all resolved quickly. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Bra service, tydligt, strukturerat och lätt att förstå. Er kommer jag anlita fler gånger. "
" Personalen var inte serviceinriktad eller kundorienterad. Det tog lång tid trots att jag checkat in online tidigare. Personalen frågade inte om jag ville ha extra försäkring utan hade i smyg lagt in extra försäkringar som jag missade att se när jag skrev på . Allt blev då mycket dyrare jag räknade med. Jag skrev på så det är inte mycket att göra men är fruktansvärt besviken på detta oseriösa företag. Jag kommer varna bekanta för budget, välj nåt annat. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 3 Fordonets skick: 8
" Gick snabbt vid hämtning av bilen denna gång "
" Hade behövt lite instruktioner vid start av bilen då vi har äldre modell på hemmaplan "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Tydlig hemsida, lätt att navigera "
" Omständig handläggare tog lång tid vid hämtning "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Smidigt och billigt. "
" Smidigt att hyra om man bor på Radisson. Lite irriterande att tanken ej var full vid hämtandet, så man var tvungen att planera återlämnandet lite. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Overall okay! "
" Car not really clean at pick up! "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Bra pris, lätthanterlig bokning "
" Fungerade mycket bra. Trevlig personal och bra service "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 6
" Bra voucher. Klara regler. "
" Bra service. Klart kontrakt "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Budget hade debiterat mer än var som stod i kontraktet för försäkringen. Hade aldrig varit med om det tidigare "
" Bensin tanken var ej full men ej ersättningen då tanken var fullt när bilen återlämnades "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 5 Fordonets skick: 6
" Cannot recommend Kreddy at all. "
" Extreme unpleasant man when returning the car "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 10
" Mycket bra o trevligt "
" Mycket bra och trevligt "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allting fungerade bra. Hade dock velat teckna Keddys egna försäkring för att slippa deposition. "
" Sliten bil med många småskador "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 6
" Vi var i behov att ta kontakt med er. Det blev inte på svenska som vi trodde och även den första vi talade med var det svårt att göra sig förstådd på engelska. Emellertid kom vi så småningom i kontakt med person med utmärkt engelska. "
" Det var inte så enkelt som vi trodde att hämta bilen. Bilen var dammig invändigt och dåligt städad. Den var inte heller i det skick och kvalitet som de tidigare hyrbilar vi hyrt genom Auto Europe. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 2
" Europcar på flyggplats i Bastia förtjänar en ren 10 för service, bemötande och trevlighet. "
" Proffsiga människor, bra bil, mycket bra service. En ren tia 10! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Lättanvänt "
" De måste kunna ge information lm var en kan ladda bilen knför pterlämning. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra tjänst men blev problem med Budget/Avis i Nice. "
" Extremt långsam checkin, trots registrerad QuickPass. Tog nästan 2 timmar med 2 personer framför mig i kön. Bilen inte ren, smutsig inne i bil (ren utanpå) ingen spolarvätska alls. Blev dubbelt så dyrt (ej medräknad försäkring). €358 blev 650 ca... "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 3
" Bra bolag men sliten bil "
" Bra bolag men sliten bil "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Trevlig personal och mycket servieinriktade. både vid utlämnandet och återtagandet. "
" Vid återlämnandet var det väldigt förvirrande di den bil vi hade en Ford Transit var för hög för första höjdbågen ner i garaget. Den skrapade i på taket vilket gjorde att man tvekade på den andra bågen. Det borde framgå att det kommer ske med denna bil, eller bli tydligt informerad då vi hämtade ut bilen. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Auto Europe borde söka förhandla ner antingen självriskkostnaden eller kostnaden för eliminering av självriskkostnaden. "
" Helt ok. Dock är det en mycket självriskkostnad och även en mycket hög eliminieringskostnad för självrisken. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 9
" Hej "
" Hej "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 6 Fordonets skick: 5
" Superbra "
" Kanon "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Lätt att hitta och boka "
" Allt gick väldigt smidigt. Hade inga som helst problem "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket prisvärt. "
" Smidig bokning och fin service på plats "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" I det stora hela alldeles utmärkt "
" Det tar för lång tid att få tillbaks reserverad summa. Lämnade bilen en fredag och idag måndag ännu inga pengar. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Hade varit positivt med ett dokument om bilens befintliga skador innan vi hämtade bilen. "
" Varit positivt med ett dokument på bilens befintliga repor innan vi lämnade uthyrningen. Kom först efter avlämning. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Högt betyg tack vare Tetiana Murha på Reservation Support som var mycket professionell och till stor hjälp med att hantera min frågeställning. "
" Bra kösystem och vänlig personal på Nice flygplats "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 6
" Jag kommer att använda mig av Auto Europe nästa gång jag hyr en bil. "
" Jag är mkt nöjd med hämtning och lämning. Möjligen lite dyrt med 8700kr i 10 dgr för en liten Clio. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Inget "
" Ingen spolarvätska vid upphämtning "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Mycket dyrt men trevlig personal som pratar bra engelska. Snabbt och bekvämt, direkt på flygplatsen. "
" Mycket dyrt men trevlig personal som pratar bra engelska. Snabbt och bekvämt, direkt på flygplatsen. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Priset var högt. "
" Det var svårt att göra incheckning i förväg då jag inte kom åt alla uppgifter som behövdes och formuläret inte fungerade så väl. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Jag har bara positiva erfarenheter av Auto Europe o använder er när jag hyr bil. "
" Hej, Allt fungerade bra, men jag tycker det är så oetiskt att ha 1900 Euro i självrisk, samt erbjuda en försäkringspremie, som kostar lika mycket som hyran för att slippa självrisken!!! "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Prisvärt. Mycket god service. Jag använder sedan flera år tillbaka alltid Auto Europe nbär jag bokar hyrbil över hela världen. "
" Smidigt och enkelt. Professionellt. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Billigt borde finnas garanterad modell som tillval. "
" Borde gå att få veta exakt vilket märke o modell man får. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Billigt och enkelt varje gång "
" Så smidigt, snabbt och helt utan problem "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fick bra service när jag ringde autoeurope när det krånglade till. Fick hjälp men fick ringa flera gånger innan någon svarade. "
" Aggressiv merförsäljning vid hämtning. Jag hade redan köpt SuperCover. Nästan ljög för mig för att köpa till försäkringar, extra kilometer etc. Påstod att reservera 1700 € på mitt kort skulle kosta mig 200 € (valuta risk) men sa inget om att jag kunde använda kreditkort istället debitkort för att slippa det. Fick ringa autoeurope två gånger för att förstå vad det var de försökte sälja till mig och varför 200€ för reservation för självrisken. Använde då kreditkort och slapp det. Det tog lång tid tills jag fick bilen. Personalen var synlig irriterad på mig när jag inte köpte extra tjänster och jag fick ingen information om bilen t.ex. hur koppla min mobil till infotainmentsystemet i bilen etc. Löste det själv men det var inte trevligt att känna att man inte var välkommen. Ha sagt det känner med personalen. De har säkert väldigt dåligt betalt och får tjäna sin lön genom provinsen på merförsäljningen. "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 5
" Har hyrt många ggr via Auto Europe - har fungerat väldigt bra. "
" Försökte ringa Avis ett 20-tal ggr under de första 5 hyresdgr via det telefonnummer som fanns på Rental agreement men fick aldrig kontakt - hade en fråga om beloppet som debiterats mig och som inte förklarats ordentligt i samband med hämtning av fordon. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Funkar fint "
" Lämnade bilen en timme före avsatt tid men fick ändå betala 1300 kr för ett extra dygn. Fruktansvärt oseriöst. "
Helhetsomdöme: 2 Personal vid hämtning: 4 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 10
" Det är smidigt att boka via er, ofta har no lägsta priser samt jag gillar er super cover försäkring. "
" Vänlig och hjälpsam jag fick ut bilen snabbt. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" bra och enkel sida. "
" Just den dagen hade ALAMO problem med bilar som saknades, vi (och många andra) fick vänta 1,5 timmar för att få en bil man inte har bokat. Det blev en större bil, dvs större förbrukning av bränsle. "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 8
" Enkel bokning "
" Lång väntan att få ut bilen. Fick en Hyundai som var väldigt simpel. "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 4 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 6
" Bra service "
" Denna gång snabbt och lätt att hämta och lämna bil "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra service Inga köer när vi var där. "
" Fordonet OK "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Bra "
" Bra "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Mycket trevlig personal på plats! "
" Allt gick så bra och var så trevligt! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helt OK "
" Svårt att förstå vad tjejen i utlämningen sa. Hon försökte kränga på mig någon extra försäkring, trots jag hade köpt full försäkring av er. Återlämningen, ja ingen personal, bara att lägga nyckeln i en postlåda. Har inte fått någon som helst återkoppling efter det. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 8
" Önskar att ni förklara hur jag är försäkrad pop ett bättre sätt, så man känner sig trygg. "
" Mycket försök att tvinga på mig deras försäkring, inte bra. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Bra priser. Enkelt. Bra service. "
" Mycket smart att ange en mailadress att skicka bilder på bilens skick vid uthämtning till. Dessutom gavs väldigt snabb feedback på inskickade foton. Proffsigt!! "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Bra sajt använder den ofta, men blev besvikna på bilen vi fick av europacar. "
" Skitig och rökstinkande bil. Fick ha rutorna nervevade hela resan för att slippa få huvudvärk. "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 1
" Har fungerat bra i många år "
" Hjälpsam personal i Geneve, franska sidan! "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Upplevs som pålitliga och med tydlig information. "
" Då de hade så hög depositionsavgift och ej kunde använda oss av debit-kort blev vi tvingade att betala en mycket högre hyra som ej krävde den höga depositionen. Har aldrig haft det problemet med andra uthyrare (och jag har använt många). I Nice är alla uthyrare mer eller mindre otrevliga, inget speciellt för Goldcar. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Mycket goda. Effektivt ! "
" Lång tid. Skadad bil ! "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 2
" Bra service och bemötande. "
" Det är tokigt att man själv måste undersöka och fotografera bilen vid avhämtning. Det känns som man kan bli lurad att ersätta en skada som man inte har orsakat. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 1
" Enkelt, de drog ingen deposition? "
" Bra; drog inge deposition? Enkelt. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" OK "
" För dyrt att hyra GPS "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt boka, bra bilar, lite dyrt om man vill ha automatisk växellåda "
" Bra bil, enkel hämtning/lämning "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Fungerar bra "
" Den här gången fungerade det bra då det inte var högsäsong. Annars har Europcar som äger bilarna de längsta köerna. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Fungerar bra "
" Däckstryck signalerade lågt tryck redan efter 4 dagar och 93 km körning. Borde fyllts innan avhämtning. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Alltid brs "
" Bra och förhållandevis snabb hantering "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har tidigare hyrt via Auto Europé och alltid fått full försäkring i priset. Varför inte nu? Beror det på uthyraren? "
" Man erbjöd en försäkring för SEK 1500 för självriskeliminering? Bilhyran kostade SEK1000. Om jag inte tog den skulle en ev skada kosta SEK 12500! "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket bra "
" Jag är mycket nöjd generellt. Senaste gångerna har jag blivit uppgraderad till en större bil vid uthämtningen. (Europcar). Men ibland vill man ha en mindre bil och inte en bred SUV i små franska städer. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Det var omöjligt att boka och få igenom min betalning. Slutade med att jag fick hjälp via supporten "
" Nöjd "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helt OK bemötande vid båda tillfällena. "
" Mkt trevlig tjej i incheckningen "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har fungerat bra alla gånger vi hyrt bil. "
" Svårt att hitta återlämnings plats för bilen på Gare du Nord plats uppgiven på vår info från Avis. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 10
" Alltid nöjd "
" Mycket nöjd kund sedan många år tillbaka "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" hel ok och har använt många ggr "
" ingen bemanning vid lämning "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 4 Fordonets skick: 9
" Bra information ochtydlig när det gäller villkor mm "
" Trevligt bemötande vid upphämtning och återlämning, toppen! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Berätta tydligare innan om den försäkring som de säljer på/erbjuder när man hämtar bilen. "
" Berätta tydligare innan om den försäkring som de säljer på/erbjuder när man hämtar bilen. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har fungerat bra "
" Lång väntetid tid och en mindre bra bil "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerar alltid bra "
" Bra servicr "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Pålitlig sökmotor. Min favorit när det gäller att söka hyrbilar. "
" Goldcar har haft ett tveksamt rykte tidigare. Men nu har något hänt, en stor uppryckning. Jag mötte ett helt nytt bemötande som var vänligt, professionellt och av högsta klass. Jag kände mig som en riktig kund, inte bara besökare på ett lågprisbolag, en känsla som jag tidigare fått. Stort tack. Jag kommer att hyra av er igen. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bara bra "
" Bara bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bara goda "
" Mycket bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt att boka och bra pris. "
" Snabb och korrekt service. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra priser "
" Bra bemötande snabb leverans "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket bra "
" Tack så mycket för service. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Det var väldigt bra. "
" Det var väldigt bra. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra mellanhand, underlättar att hyra en bil på en plats man inte har varit förut. "
" Var direkt på stationen i Annecy. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Bra "
" Vid lämning fanns ingen personal på plats, även de hade öppet. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 10
" Lätt att jämföra priser och enkelt att beställa "
" Allt gick så smidigt och personalen på Charles de Gaulle gjorde allt för att vår semester skulle bli perfekt. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Prisvärd och bra att veta vad totalkostnaden blir i förväg. "
" Mycket nöjd med bilen - helt ny! Det var dock lite väl lång väntetid vid upphämtning. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkade perfekt "
" Inga problem "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt och tydigt att beställa. Samma gäller om man har frågor - svar kommer direkt. "
" Relativ snabbt mottagande och bra tydlig serivce från den som lämnade ut bilen / nycklaran samt från personalen när vi häötade upp bilen "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Effektiv bokning. Överskådligt utbud. Fungerar väl om man måste ändra "
" Hyrt många gånger av Enterprise/Alamo "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Mycket givande, kommer att användas flera gånger. "
" Bara positivt. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Lätta att ha att göra med, återkopplar snabbt svar på frågor via telefon o email. Tydlig info om försäkringar o dyl. Hjälpsamma. En liten nackdel är att kundservicenumret (gratisnumret) bemannas av engelsktalande personal efter svenska kontorets stängningstid. Men ändå bra att alltid kunna få tag i någon!! "
" Fantastiskt välkomnande, leende, trevliga, kunniga. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" It's fine with a price comparison site. "
" I had booked pick-up for 19.30, but I arrived 18.55 and was not allowed to pick-up my car until 19.30.... Really not customer friendly! "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Always good! "
" Not like Europcar! "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 2
" Easy to use. "
" Good value. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Använt autoeurope vid bilhyrning under många år och det har alltid fungerat väl "
" Saknar fortfarande återlämningsbevis/kvitto vilket utlovats att sändas via e-Mail inom 15 min "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 7
" Bokningen på nätet och dokument för att hämta bilen fungerade utan problem. Vi bokar gärna igen "
" Man försökte enträget sälja på oss en större bil. Blev lite för mycket med detta "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Positiva. "
" Bilen vi primärt erbjöds var smutsig och hade ett flertal skador exteriört men efter våra synpunkter fick vi en annan bil som var bra. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Alltid bra!! "
" Ytterst tveksam bil med automatväxling! "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Auto europe is a very good company with good prices. "
" Europcar is very good to use when you shall rent a car. the temporary desk in the terminal one is have very slow staff. But it works as it was not so many who was waiting for the car. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerar bra, ofta mkt intressanta priser. "
" Smidig hantering, prisvärt, lite mindre premium än en del andra mer välkända internationella uthyrare. Lite sämre städning av bil. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Jättenöjd med Auto Europe, hyr bil genom er gärna fler gånger "
" Lång väntetid vid servicedisk, 1 timme för att hämta ut bilen. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Snabbt och enkelt "
" Ofta bäst pris "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerar bra, använder alltid er tjänst. "
" Jag hade hoppats på en annan bil. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Bra priser. Lätt att boka. "
" Mycket god service "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Tydlig och användarvänlig hemsida "
" Bra priser, snabbt och trevligt bemötande vid upphämtning och återlämnandet, som hanterades av Hertz! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra kontakt. "
" Smidigt vid upphämtning och lämning. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Snabba o korrekta uppgifter. "
" Snabb o informativ service. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Sammantaget mycket nöjd "
" Trevlig bil "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helt ok "
" Helt ok. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 7
" Väldigt bra. Enkelt och smidigt och billigt med "rätt" storlek på försäkringspremien. Kommer alltid att använda er. "
" Bilen hade många "skavanker" som jag tor nog fotade. GPS fanns, vilket jag inte bett om, MEN när ni har GPS; A) Ställ in den på Engelska, B) Sätt fast en hempunkt så man lätt hittar tillbaka till er, C) lägg in en bra tankstation för att fylla tanken. Personal saknades vid utlämningen så jag kunde inte visa alla "skavanker". Återlämnandet gick dock helt smärtfritt tack vare en mycket trevlig person. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 6
" Överskådligt vid jämförelse av olika hyrbilsalternativ,bra priser "
" Fräscha bilar,trevlig personal "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" The man inParis Charles d Gaulle airport was very nice and polite when i checked in and took me to see the car,,When I returned it was a problem to find the office so many cars and different floors, BUT after 1½ hours a Mr Wilson kindley helped me and paid for my ticket to go out and come back in a gain Thank you sir,Appreciated Terence Dollman Sweden "
" Good service from Reception checking in A gentleman from India and also Checking out on returning the car which was quite a problem a Mr Wilson was very kind and helped me, "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 10
" Har alltid fungerat bra. Hyrt flera gånger per år utan problem. "
" Vi upptäckte att tanken inte var full när vi körde ut ur parkeringsgaraget. Det saknades ca 1/8. När vi stannade för paus efter ca 1,5 timmar på motorväg upptäckte vi att ett av hjulen var ett reservdäck med en klisterlapp på som det stod max 80 km/tim på. Vi fick ringa deras kontor och blev hänvisade till närmaste Europcar kontor som turligt nog bara låg ca 15 min bort. Där bytte de (förvånade) däck eftersom ett riktigt däck låg på reservhjulsplatsen. Klagade vid återlämning och fick utan diskussion 50% avdrag på priset vilket var OK. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 4
" Har haft bra service. Hyrt minst 50 gånger med er. "
" Smutsig bil invändigt+ Insidan på vindrutan aldrig avtorkad "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Lätt att boka och inga problem överhuvudtaget "
" Kändes som ett litet skuttföretag, där det ligger avsides från de stora biluthyrarna. Inte heller helt lätt att vid återlämnandet hitta just Fireflys lilla områden bit åt sidan. Man kan också tycka att personalen både vid uthämtning och återlämning av bilen var anmärkningsvärt ointresserade (däremot var de inte ovänliga vilket annars kan vara fallet med uppstickarföretag). "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 6
" Bra bokningssida. "
" Bra och snabbt service. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt fungerar perfekt "
" Snabb och duktig personal "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket goda "
" Mycket goda "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt fungerade bra "
" Allt fungerade bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Positiv upplevelse "
" I hyresavtalet var det full-full som gällde och när jag lämnade tillbaka bilen var den just fulltankad. Trots detta ville Hertzpersonalen ha ytterligare €71 betalt för bensin. Jag fick då börja argumentera och visa kvitto för att övertyga henne. Trots att hon precis hade kollat bilen (men uppenbarligen inte tankmätaren) "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 2 Fordonets skick: 8
" Har inga anmärkningar "
" Mycket bra sevice "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Smidig sajt. Vänlig kundservice. "
" Smidigaste hämtningen och lämningen jag haft. Och då har jag hyrt mycket bil genom åren. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt fungerade snabbt och effektivt! "
" Allt fungerade perfekt! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Good service. "
" Smooth handling. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Synd att det inte framgick tydligt att betalning görs i EUR, när det i hela bokningsförloppet endast presenterades SEK. "
" Var svårt att hitta rätt till återlämningsplatsen (gäller Nice flygplats). Fantastisk personal på Enterprise! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Bra enkel och överskådlig hemsida där man lätt kan få den bil till rätt pris som man önskar. "
" Bra mottagande men en smula gammalmodig pappershantering. Det finns hos andra bolag uppgifter som bilens skador osv. Helt utan papper. En enkel scanning vid återlämnandet och allt syns. Finns även bolag som har en mätning vid skada ungefär 5-6 cm i diameter, är skadan mindre blir det ingen åtgärd. Bra! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Allt fungerade "
" Allt fungerade "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt boka Gick snabbt få ut bilen som var helt ny. Enkelt lämna tillbaka "
" Gick snabbt få ut bilen som var helt ny. Enkelt lämna tillbaka "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Fungerade alldeles utmärkt. "
" Jag tycker att allt fungerade mycket bra. och att priset stämde överens vid återlämningen. Skulle gärna hyra igen av er. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt och bra "
" Något ostrukturerade i Paris flygplats utlämning "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Bra upplägg. Bra bil till bra pris. "
" Effektiviteten vid upphämtningsdisken var det inget fel på. Däremot ville hon ge oss en mindre bil än avtalat och föreslog sedan att vi skulle uppgradera för flera tusen kronor till en som även den var mindre. Men till slut fick vi en likvärdig som den vi beställt. Dokumentet/kvittot vi fick borde vara på engelska, bl a fanns en väldigt enkel beskrivning av bilen skador vid utlämningen på obegriplig franska. Vi har nu, tre dagar efter återlämningen, ännu inte fått det dokument vi skrev under vid återlämningen. Skulle mejlas. Men då bilen var jättebra och det inte var något krångel vid återlämningen är vi mkt nöjda. PS. Inga köer = bra. DS "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra skick på bilar, prisvärda. "
" Svårt att hitta vid återlämningen på Nice airport, bemötandet där mycket bra! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fin bil, men alldeles för lång tid att stå i kö för att hämta ut bilen. "
" Vid uthämtningen av bilen i Nice (flygplatsen, terminal 2) tar det alldeles för lång tid att stå i kö. Det kan inte vara rimligt att stå i kö i 1,5 timma för att hämta ut en förbeställd bil. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Mycket bra mottagande och allt gick smidigt. "
" Mycket bra mottagande och allt gick smidigt. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerat klanderfritt. "
" Positivt, trevliga medarbetare. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra bokning och att heltäckande försäkring kan köpas till. Dålig information om upphämtningsställe i Nice. Stod att upphämtning sker inne i terminalen när det skulle ske i en annan terminal än den man ankommer till. "
" Fin, nästan ny bil. Hopplöst usel service vid upphämtningen. Säkert 50 personer i kö och otroligt långsam incheckning. Inga nummerlappar och helt oorganiserat "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Effektiv bra uthyrare. "
" Bra effektiv hantering. Snabb återkoppling via mail. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Svårt att hitta en bensinstation för att tanka när jag lämnade tillbaka bilen. "
" Jag beställde en Volkswagen Polo, men fick nöja mig med en Ford. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Auto europe fungerar bra problemet ligger hos Hertz I detta fall. "
" Bilen fungerade utmärkt, dock saknades Ad Blue som jag fick fylla på men glömde ta upp med personalen i Nice. Återlämnandet fungerar också mkt bra, problemet är den långa väntetiden på att hämta ut bilen vid ankomst, mkt irriterande. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 3 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Lätt att komma i kontakt Bra service "
" Trevlig personal bra service "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Jag har använt auto europe vid ett antal tillfällen. Det har fungerat utmärkt, så länge jag haft vouchern med mig. Utan voucher blir det mycket svårare, men det är inte bolagets fel. "
" Bilen var i princip ny. Personalen vänlig och rimligt effektiva, trots högt kundtryck. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Pålitligt. Inga extra kostnader "
" Mycket smidig och snabb vid incheckning. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Bra pris. Har flera gånger blivit uppgraderad "
" Snabb bra vid ut och tillbakalämning "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" De äro mycket goda! "
" Mycket trevlig personal som (trots att vi var i Nice) talade mycket god engelska! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt fungerade efter plan "
" Superbra personal som hjälpte oss lasta bilen då vi hade otroligt mycket bagage:) "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt och smidigt att boka. Bra pris och bra kvalitet. "
" Allt gick väldigt smidigt, både vid bokning online, hämtning av bilen, och sist lämning och avstämning. Trevlig personal. Supernöjd! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har använt AE flera gånger och jag återvänder alltid dit när jag ska hyra, även om jag också tittar på andra alternativ. Fungerar smidigt och tryggt med information, priser, voucher och tydlig klarhet i eventuella tilläggstjänster man kan välja. "
" Mycket God service och information. tydlig förklaring av alternativa erbjudanden eller tilläggstjänster, om vad som faktist är nödvändigt o prisvärt. Noggrann information vid utlämning. Vid återlämning hade jag synpunkter på den bil vi fick (sedan) jämfört med trodde oss få vid bokning (cabriolet) detta mottogs på ett bra sätt och kompenserades med, enligt mig, skälig rabatt på hela hyreskostnaden. Dessutom autoeurope fungerar finfint! "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Nöjd "
" Nöjd "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 9
" Bra priser och en hyfsad hemsida för prisjämförelser. Möjlighet till Super cover för en rimlig peng. Den fungerar också bra om något händer, vilket det gjorde vid en hyra för ett par år sedan. "
" Snabb utlämning. Trevligt bemötande och inget tjat om olika tilläggstjänster. Enda minuset var att bilen larmade för låg spolarvätskenivå redan vid första kilometern. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Tydliga instruktioner och infromation om vad som ingick och inte i avtalet. Tydlig information om hur betalningen skulle ske då kortet inte fungerade. Mycket nöjd! Kommer beställa genom Auto Europe igen. "
" Blir väldigft tydligt när man kommer på plats att Firefly är ett budget alternativ för biluthyrning. Kontoret ligger avsides och består bara av en liten barack. Dock är bilarna detsamma som hos andra uthyrare, så varför betala mer för att deras personal ska sitta fint? "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Tack för hjälpen telefonledes med den jobbiga damen - Ambre - från Hertz/Thrifty i Nice. "
" Damen i disken vägrade hitta mig/oss i registret. Hon ställde till problem för oss. Påstod att vi inte hade någon försäkring. Påstod att vi var jobbiga kunder. Vägrade att ge oss en bil. Gick för att hämta sin chef - vilket även vi bad om - men kom tillbaka utan chef. Vi fick ringa vår provider AutoEurope för att be om hjälp och någon därifrån fick tala med henne. Det tog oss massor av tid att få en bil. Och det blev en Twingo ... ... med instruktionsbok till en Fiat 500, vilket vi tyvärr upptäckte efter en timme. Dessutom har vi ännu inte fått tillbaka pengarna för självrisken €1000. Vi emotser att snarast få tillbaka pengarna. "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 5 Fordonets skick: 3
" Gärna en bokningsbekräftelse direkt via E-mail. Nu dröjde det tills någon vecka innan den kom. "
" Bra med elektroniskt kontrakt utan papper. Långsam handläggning vid disk beroende på oklarheter mellan AVIS och Auto Europe ang. priset. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Fungerar bra, använder alltid för hyrbil. "
" Oklart i Bezier att Thrifty o Hettz var samma, annars bara bra. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Bra prisjämförelse av alla uthyrningsfirmor. "
" Väldigt bra mottagning i Nice. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkar bra! "
" Förutom att det alltid tar extremt lång tid att hämta ut bilen i Geneve (ni har ju fått alla uppgifter i förväg!) samt bilen inte var fulltankad vid hämtning så var allt bra. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Klara och tydliga förutsättningar vid bokning "
" Mycket bra för igen "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt att boka. "
" Mycket trevlig personal. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Easy to change car class or rental company and free cancellation until 48 h before rental period starts "
" Nothing to complain about I was offered an upgrade three classes including winter tires for only 10€/day. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Lätt och smidig bokning, inga överaskningar. "
" Trevlig upplevelse. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Jag fick betala 80 euro för bensin vid hämtning av bilen, det skulle ges tillbaka när bilen returnerades med full tank. Jag har inte fått tillbaka pengarna trots att bilen var fulltankad. Var är mina pengar? Tack för svaret. "
" Allt var bra och smidigt. Bilen var inte så ren. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 6
" Bra jämförelsesajt. Billigare än andra sidor. "
" Ny bil i fint skick. Bra att GPS var monterat i bilen och ingick. Lite oklart vid återlämningen, då vi hade betalat en avgift på 60€ för att slippa bli ersättningsskyldiga vid till exempel repor. Värden vid uthyrningen sa att vi inte ens behövde kontrollera bilen vid upphämtningen eftersom vi hade betalt denna avgift. Därför tycker jag att återlämningen skulle gått smidigare till utan kontroll av bilen med bara ett "key-drop". "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Enterprise fungerar väl "
" God service och bra bil "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" mycket bra "
" mycket bra "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra "
" Bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkel, snabb "
" Enkel, snabb "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Ok! "
" Slitet fordon med otillräcklig dokumentation utav befintliga skador. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 6
" Enkelt och smidigt att boka. Bra med info på svenska inför att hämta ut bilen "
" Bra bil och bra med GPS på svenska. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 10
" Ok "
" Ok "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Lätt att boka och jämföra olika alternativ. "
" Bilen hade fler skavanker än vad som angavs vid upphämtningsdisken Tyvärr luktade det kraftigt av tobaksrök i bilen. AdBlue var inte påfyllt vilket gjorde att bilen hela tiden varnade för det. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 3
" Lätt att hämta och lämna Interent bilar på Nice flygplats. Kanske bättre beskrivning vart det ligger, i förhållande till de andra uthyrarna. "
" Se ovan. Lätt att hämta och lämna, när man vet vart dom ligger, i förhållande till de andra uthyrarna. "
" Utmärkt service både vid uthämtande av bilen och vid återlämnande "
" Se ovan "
" Lätt att förstå bokningsprocessen och tydligt när man väljer bil. "
" INTERRENT-personalen (2 st) ville ihärdigt lägga till egen försäkring som gör att bilhyran går från ca SEK 600 (= supercover-tillägg + glas och däck) till det nästan dubbla, ca SEK 1320! De hävdar att försäkringen jag redan tagit endast täcker ?3:e part?!? Dessutom lockar de med att man lätt kan återlämna bilen utan kontrollbesiktning. Efter visst dividerande sänker de själva sitt prisförslag med SEK 200 dvs till 1120. Vid själva återlämnandet står det många tomma bilar före och vi får leta upp en man vid ?städstationen? som tittar på vårt hyreskontrakt men knte gör någon anteckning. Han säger ?Ok, ni har ju full försäkring?. Verkar alltså inte finnas personal för att hinna göra ev besiktning. "
" Tillgänglig, enkel. "
" Ett trevligt och snabbt bemötande "
" Problemet är inte Auto Europé utan själva uthyrarna. De saknar ofta grundläggande kundservice beteende, behöver i många fall gå en kurs i kundbemötande! De frågar i regel om samma saker som man redan fyllt i vid beställningen av hyrbilen. Och de försöker sälja tilläggstjänster därför att de har haft ett för lågt pris vid bokningen. Numera undviker jag vissa bolag som är för dåliga. "
" Bättre än vad många andra är. Viss underbemanning, de vet hur bokningsläget är och bör ju matcha det med tillräckligt många medarbetare. "
" Bra kundbemötande. Snabb handläggning. "
" Bra pris. "
" Tog så lång tid att få bilen, trots att det inte var kö ca 1 h. Något systemfel som kvinnan inte klarade av med datorn. När hon gjorde om det fungerade det äntligen. Det var sent på kvällen och jag kulle köra långt. "
" Allt fungerade till full belåtenhet "
" Enkelt och snabbt att hämta ut bilen på AVIS vid järnvägsstationen i Antibes - mer personligt än på Nice flygplats "
" Bra utbud med de flesta uthyrare. "
" Problemfritt och trevligt bemötande. "
" Dålig skyltning från terminal var uthämtningen är, långt att gå med mycket bagage "
" Försökte sälja på försäkringar som jag redan hade, ville göra tankningen själv trots full till full!! "
" allt gick som förväntat. bra kommunikation och bra bil till humana priser "
" Bra bemötande, bra bil och bra service hos Avis dock lite märklig att Avis avstod från att titta på bilen vid retur och jag fick inget bekräftelse eller kvitto att allt stod rätt till. Avis (antibes) verkade nöjd med återlämning av bilnyckeln samt min påstående att bilen finns "ute i parkeringen". Förväntar nu ingen överraskningar. "
" Fick först inte min konfirmation på bilen, men efter samtal redde det ut dig "
" Tog lite för lång tid att få bilen i en mycket varm lokal. . De verkar inte som om de var beredda. De sa dessutom att jag hade två bokningar. Allt fungerade bra i alla fall bra. "
" Jag tror vi fick en mindre modell av bil än den bokat, vilket vi var lite missnöjda med. Annars mycket trevlig person. "
" Bra info och lätt att boka på Websidan. Snabb återkoppling med bekräftelse och dokument. "
" Snabb och nära utlämning/återlämning i terminalen. "
" Easy and good rental. "
" No queue to pick up car. Great experience! "
" Att kunna hyra bil längre än 4 veckor, Som det var nu fick vi hyra bil i Bastia först 2 veckor och sedan byta bil till 3 veckor. Annars var allt bra!!!! "
" Vi har hyrt Europcar flera gånger och är alltid nöjda med deras service. "
" Översikten när man väljer är bra. Också att man kan välja att uppgradera ex självrisk m.m. Att man tecknat tilläggsförsäkring gm Auto Europe ses dock inte så positivt av biluthyraren, men det är väl inte direkt Auto E?s fel... "
" De är vänliga men där stannar det positiva. De har under senare tid hittat mängder med tillägg och begränsningar för kunden. Tror inte bara det gäller Interrent. Ex. Städa bilen, mkt begr. körsträcka per dag, inte besöka intilliggande Italien, passerar man tiden för återlämning med 30 min får man tillägg på en dygnshyra, önskar man ytterligare en förare höjs hyran med drygt 35%! Har hyrt bil under många år och försämringarna för kunden är inte acceptabla. Frankrike är dessutom bland de dyraste länderna att hyra bil i! "
" Otydligt att Hertz hanterade uthyrning när bilen skulle hämtas "
" Allt fungerade superbra. Snabb service, bra bil och inga extra konstiga avgifter. Snabb och bra inlämning av bilen sista dagen. Perfekt helt enkelt. "
" Allt fungerade superbra. Snabb service, bra bil och inga extra konstiga avgifter. Snabb och bra inlämning av bilen sista dagen. Perfekt helt enkelt. "
" Bra bokningsida,tydlig, jag saknar inget.. Tar fram alla alternativ på ett tydligt sätt. Men det kan vara ett val vid beställningen att få avtalet från uthyraren på engelska. "
" Avtalet ska självklart vara översatt till engelska vilket kan vara ett val på bokningssidan. Min kopia var dessutom med dåligt tryck så det var svårt att urskilja text. Personalen var trevliga och tjänstvilliga, bilen var bra. Kontoret låg i terminal 2 vilket innebär shuttlebuss. Man får vad man betalar för och detta var prisvärt. "
" Fungerade bra. Men uppgiften om hur stor självrisken var stämde inte. "
" Noggrann genomgång av bilen före utlämnandet. Bokad modell fanns inte men blev då uppgraderad. Jättebra bil. På minussidan: lite lång väntan för att hämta ut och högre självrisk än uppgifterna jag fick vid bokningen. "
" Det fungerar alltid "
" Alamo hade ingen egen personal. Enterprice skötte utlämnandet av bilen. AE uppgav att priset på snökedjor var 40 Euro. De ville ha 58, men jag stod på mig och fick för 40. "
" AE har alltid fungerat bra för mig. Använder dem ganska ofta. "
" Ny fräsch bil och god service. "
" Mycket bra pris, framför allt för supercover tillägget. "
" Långsam utlämning av bilen helt i onödan. Bilen hade en mycket smutsig vindruta, särskilt insidan vilket gjorde att sikten var mycket dålig i motljus. Trevligt att bli erbjuden en uppgradering. "
" Allt har känts pålitligt och allt har också fungerat som det förväntats. "
" Trevlig personal, mycket bra bil, allt helt ok förutom GPS som lurade oss genom att föreslå fel vägar flera gånger även då den rätta/bästa vägen föreslagits för samma sträcka tidigare. "
" Enkel, smidig bokning till rätt pris. Använder alltid Auto Europé vid bokning av hyrbil. "
" Låååååång väntetid trots att där inte var mycket folk, handläggningen tar evigheter, de är dåliga på engelska, ingen skyltning eller information om var hyrbilar hämtas eller lämnas... Bilen var åtminstone i bra skick och funkade fint för oss under helgen. "
" Autoeurope är ett prisvärt alternativ och mitt första val när jag hyr privat. Nackdelen är att man blir utsatt för varierande grader av påverkan att teckna försäkring hos bolaget som lrverar bilen. Vid skada behöver man ligga ute med självrisk till en pappersecercis är avklarad. "
" Mycket trevligt och smidigt mottagande både när vi hämtade och lämnade bilen. Nackdel var att eftersom vi hyrde via autoeurope så hade man inte samma öppettid vid telefonkontakt om problem uppstod. Det har inte hänt tidigare. Bilen var ny och överträffade våra förväntningar. "
" Very good that we could pick up the car at Terminal 1 in Nice. It's saved a lot of time. "
" Se till att de addressuppgifter som lämnats I samband med bokning förs över till uthyraren och att pappersexcersisen är avklarad per automatic. Träligt att behove fylla I samma uppgifter flera ganger. "
" Oftast hysteriska köer. dock ej denna gang. "
" På flygplatsen ligger deras pick-up / return inte tillsammans med de övriga hyrbilsföretagen. Var noga med att fotografera bilen vid hämtning för de försöker få dig att betala för skador du inte orsakat... "
" Dåligt: Motsägelsefulla uppgifter på hemsidan om depositionsbeloppet. Bra: Fick muntligt besked om vad som gällde per telefon. "
" Allt fungerade bra. Högsta betyg. "
" Smidigt och billigt att hyra genom er. "
" Auto europe fungerar bra, och kundtjänsten är informativ. Mvh Olov Westlén "
" Alamo i Nice, fungerade utmärkt. Aldrig varit med om så effektiv och snabb hantering vid hämtning och återlämning, och man fick ta bilen till Italien, fortfarande till lågt pris. Mvh Olov Westlén "
" Auto Europe bra men uthyrningsfirmorna tar alltid mycket lång tid på sig, ofta upp till 1 timme innan det är klart. "
" Tog för lång tid på sig att effektuera uthyrningen precis som många andra uthyrare. Krångliga papper och försöker även sälja extra försäkring även om det står att man tecknad självriskeliminering med Auto Europe. "
" Min bokning var en kombi men en sådan fanns inte på plats när vi skulle hämta. Efter 1 timme fick vi ta en ostädad kombi med manuell växellåda "
" De löste problemet på ett trevligt sätt "
" Väldigt bra erfarenhet av Alamo. Blev uppringd dagen efter vi anlänt för att de ville kolla så att allt var till belåtenhet. Trevlig personal både vid hämtning och lämning av bilen. Bara positivt att säga om företaget. "
" Mer personal och bättre utnyttjande av redan lämnade uppgifter vid uthyrningen. Återlämnade var enkelt och gick snabbt "
" Trots att det var reserverat och betalat i förväg tog det 45 minuter innan vi fick bilen. Inte acceptabelt, alla uppgifter fanns innan ändå skulle allt fyllas i igen "
" Trevligt och korrekt bemötande. Gick snabbt vid utlämning och återlämning. "
" Jättenöjd! Tack! +++++++++ "
" Jättenöjd! Tack! +++++++++ "
" Mycket nöjd "
" Mycket nöjd och omtänksam,servicen god bilen framkörd och trevligt mottagande vid återlämningen "
" Bra sökmotor "
" Hamnade hos uthyrare Europcar, mkt trevliga och bra info "
" Auto Europe rekommenderar jag gärna till andra. "
" Önskade specifikt en diesel i min uppgraderade klass men erbjöds endast på ett mycket otrevligt sätt en bensinare med automatväxel. Dieslar är annars mycket vanligt förekommande bland uthyrarna på destinationen. Dessutom var det väntetid innan bilen hade gjorts i ordning. Många vid tillfället fick vänta upp till en timme innan det fanns några bilar tillgängliga. Efter flera klagomål fanns det plötsligt en bil med manuell växellåda för mig men som var bensindriven. ALDRIG mer ALAMO!!!! ALDRIG MER!!! "
" Tyvärr har de alldeles för lite tid att tvätta sina hyrbilar. alltid smutsiga speciellt framrutan på INSIDAN. Tyvärr, det bländar i solsken. Kan orsaka olyckor. "
" Se ovan ang tvätt av framrutor av hyrbilar. "
" Problemet som jag upplevt vid flera tillfällen när vi hyrt bil via Auto Europe är att biluthyraren inte tycker att den försäkring vi köpt via er inte är tillräckligt trots att vi köpt Super Cover. Det har gjort att vi känt oss tvungna att köpa ytterligare en försäkring av dem vilket blir onödigt dyrt. Alternativt att vi bara köpt grundförsäkringen via Auto Europe och resten av den lokala uthyraren vilket också blir dyrare än om vi köpt allt av er. Önskar att det samarbetet blev bättre mellan Auto Europe och hyrbilsföretaget. "
" I stort fungerade det bra, problemet var att det inte fanns någon på plats när vi skulle lämna tillbaka bilen. Till slut om det en kille som inte på något sätt gick att identifiera att han jobbade på Hertz. Någon plats vid parkeringen som är uppmärkt där man kunde få tag på någon från företaget och att denne också genom sin klädsel visar att han jobbar åt Hertz hade varit bra. "
" Vänligen inkludera alla avgifter och kostnader i priset som visas vid bokning. t.ex lokala skatter och eventuella obligatoriska försärkringar. "
" Bra service & bra bilar. "
" köade 1,5 timme när jag skulle hämta ut bilen. Dessutom stor det på lappen att det enbart var en liten skråma på bakre stöttfångaren, dock var det en mindre krockskada på främre hjulhuset samt flera större repor runtom bilen som jag fick påpeka för personalen. Hade jag inte uppmärksammat detta hade jag nog varit tvungen att betala för dessa skador pga ni inte skött ert jobb korrekt. "
" Vet inte eftersom jag enbart var i kontakt m europecar "
" Ni bör inte ha med Firefly i ert utbud och om ni ändå fortsätter med det måste ni klargöra hur uppenbart mycket sämre de är än andra uthyrare. Mer om deras brister nedan. "
" Detta är en urusel biluthyrare. De ligger långt bort, mycket längre än alla andra biluthyrare. Det tog extremt lång tid att få ut sin bil, jag stod i kö i två timmar! De försöker skrämma en till att ta extra försäkring som dessutom är skitdyr. Det värsta var nog ändå att de lurar på en att lämna bilen tom på bensin. De hävdar att priset hos dem är lägre än hos bensinstationen. Problemet är bara att de tar betalt för en full tank oavsett hur mycket det finns kvar när man lämnar bilen. Detta är otroligt fräckt. Det marginellt lägre priset hos Firefly kompenserar på inget sätt deras urusla service och fräcka extrakostnader. Aldrig igen! "
" Bästa hyrbilsupplevelsen i Nice jag upplevt under de 20 år jag hyrt bil där. "
" Strålande service!! "
" Perfect everything works smooth and no fuss "
" Mycket nöjd med både bemötande och effektivitet. Bra med upphämtning inne i terminalen. "
" Snabb service, bra priser, bra bil. "
" Vi är väldigt nöjda. När vårt flyg blev försenat och vi inte skulle hinna till utlämningsstället vid stationen i Nice fick vi hämta ut en bil på flygplatsen. Det är service närman som bäst behöver det! "
" Mycket bra, allt funkade perfekt. "
" Mycket bra, allt funkade perfekt. "
" Bra priser "
" Enkelt att hämta bilen samt återställa Rimliga priser "
" En rekommendation är att skylta bättre med KEDDY och att det är en samarbetspartner med Europcardesken. "
" Det er ganske svårt at hitte Firefly i Nice, både när man skal hyre och ved returnering. "
" Smidigt med bokningen och allt var tydligt och klart redovisat. "
" Allt fungerade perfekt, bra bil och suveränt bemötande från Alamo. Jag väljer troligen Alamo även nästa gång. "
" Bra pris och bra tillgång till attraktiva bilar! "
" Bra service och bemötande! "
" Bra hemsida, trevlig personal på kundtjänst som gav bra svar och värdefulla tips, lätt att boka. Brist att vouchern från Auto Europe saknade uppgift om vilken flygterminal (Nice) som bilen skulle hämtas vid. "
" Vid ankomst söndag till flygplatsen terminal 1 frågade vi Hertzpersonal om bil som var bokad till tisdagen. Fick ingen uppgift om att bilen skulle hämtas vid flygterminal 2. Dåligt! Ingen uppgift eller karta om var närmsta bensinstation var belägen. Bilen fungerade mycket bra. Hertzpersonalen i Nice var annars trevlig. "
" Lite besvärligt hitta rätt från Orly Sud via shuttlen, men mkt trevligt bemötande hela vägen "
" CarRental vid CDG Paris var klart och tydligt skyltat ända in i teminalen, men därinne hamnade vi i återvändsfickor, avstängningar med räcken. Fick lämna bilen och låta personalen hämta senare. Annars jättefin bil, tom årets bil, en Opel Astra "
" Allt skött på ett utmärkt sätt. MEN,nu efter hemkomsten talade jag med kundtjänst om att ansöka om ev. återbetalning av självrisken (bilen givetvis helt oskadad) . jag blev lovad en blankett med mail men harn efter två dagar ännu inte sett av någon trots att jag blev lovad den omgående. "
" Jag fick bra service av Hertz, Marseille. Det som drar ner betyget från topp var en lång väntan efter att pappersproceduren klarats av medan en av personalen hämtade bilen. När jag tittade runt hörnet efter vederbörande fick jag se henne engagerad i samtal med ett flertal andra ur personalen - alltså kunden sist!! "
" Ni får problem med att många av uthyrarna har konstiga villkor andra saker som kommer ovanpå era kostnader vilket gör att det är svårt att säga att priset verkligen är bra eller inte. Självklart en strategi från uthyrarna, som tyvärr ni drabbas av. "
" The cost of leaving the key in the box: 15 Euro. Leaving the key at the same place to a person the day after the rent. 0 Euro Ridiculous. When coming and picking up the car I asked about leaving the key in the box since we were arriving after they closed. They guy told me that the price was 15 Euro. The box was in the exact same place as the desk. If I came by the day after, it was free. I have never heard of anything else so stupid to earn more money. Stay away from Hertz in Lyon. "
" Ganska dålig service, vilket dock är normalt för alla bilhyrföretagen på Nice flygplats. Fick inte den bil jag valt (7 pax), fick en mindre och billigare bil (5+2 pax). Fick inga pengar tillbaka. Blev dock erbjuden en dyrare bil, men den var alldeles för stor och hög, skulle inte gå in i garaget jag disponerade. Bilen var täckt av ett tunt lager av salt och sand, den hade tydligen tvättats och sedan stått länge på det öppna parkeringsplanet och utsatts för havsvatten som blåst in med vindarna. Hertz beklagade, men tyckte att jag fick tåla detta. Bilen fungerade dock bra. Bränsletanken var full, liksom spolarvätskebehållaren, vilket var bra (det är inte alltid så när man hyr av Europcar och liknande sämre bolag). "
" Fungerar för det mesta bra men denna gång hölls inte det som avtalats, fick ej en extraförare i priset som utlovades . "
" Quick and effective check-out and return by friendly and enthusiastic personnel. "
" Mycket gott bemötande hos Europcar i Paris. Visste inte att Keddy ägs av Europcar så det var lite problem med att hitta Keddy på Charles de Gaulleflygplatsen. Stod inte nämnt någonstans. Gick därför till de andra stora "jättarna" och frågade och fick då veta att det var Europcar som jag skulle vändar mig till. Detta borde stå på vouchern. "
" Snabbt och effektivt beställningsförfarande "
" Mycket vänligt och snabbt bemötande "
" Lite omständligt att hämta ut bilen och att lämna tillbaka den. Byråkratiskt. "
" Bra service och mycket bättre upphämtnings plats i Nice. "
" Extremt svårt att hitta kontoret i Grenoble "
" Reserverad självrisken på 300 euro och är fortfarande reserverad vilket innebär att jag inte kan disponera dessa pengar, verkar mycket märkligt efter som jag fick bilen okejat vid inlämnimgen den 29/10. "
" Bokningen fungerade bra. "
" Spolarvätska saknades helt till bilens vindrutetorkare. Insidan av hela vindrutan var smutsig så vi fick stanna och rengöra den efter några kilometer eftersom sikten var nedsatt. "
" Kortare telefonkö när man behöver akut hjälp! Jag fick superbra hjälp när jag väl kom fram, men väntade 20 minuter. "
" Lämna ut bilen fulltankad, det är svårt att lyckas lämna tillbaka exakt en halv tank. "
" BRa att ännu tydligare och enklare förklara de olika försäkringsupplägen som erbjuds. Man känner sig alltid lite lurad och litar inte på att man får ersättning om olyckan skulle vara framme. "
" Har flyttat från Hyrbilcenter på Nice fpl där alla andra är och där man kamperade ihop med Hertz. Egen parkering vid sidan om som är obemannad vid retur av bil. Inget kvitto vid returen på att man verkligen lämnat tillbaka bilen och att den var ok. Det får man senare via email men om något då inte stämmer har man ju redan rest iväg. "
" Trevligt bemötande av Tobe på kontoret och han kunde även engelska. BRA "
" Väldigt svårt att hitta vid biluthyrarna. Fanns ingen neon skylt om Alamo eller Auto Europe. Bara enterprise! Behövs bättre info om det! "
" Bra med tips via e-post, e-tjänsten funkar bra. "
" Alamo är tydligen ett varumärke som få känner till. Viss förvirring och minst en timmes fördröjning uppstod pga att uthyraren Alamos namn nästan inte var synligt i kontoret där biluthyrarna höll till. Ingen skylt på utsidan och inne i kontoret var det som sagt en mycket liten skylt i uthyraren Citers alkov. När jag inte såg skylten så frågade jag bl a på Turistinformationen, de hade aldrig hört talas om Alamo. Inte ens hos Avis, som har sitt kontor bredvid, de hänvisade mig istället till en plats på andra sidan torget, de hade uppenbarligen ingen koll! Att själv hämta bilen i parkeringshuset var också förknippat med svårigheter. Jag kunde inte komma ut med bilen, utfarten var blockerad, men p-vakten hjälpte oss ut till slut... "
" Bilen jag fick på Bastias flygplats hos Hertz var riktigt fin utom att ac:n inte fungerade, jag kunde byta den på Hertz kontor vid Calvis flygplats utan problem. Den biler var dok inte lika ren men ok. Det jag kan tycka är att man borde kollat av ac:n i den första bilen, bilen var ju nästan ny. "