På väg på solsemester till Palma de Mallorca och i behov av en bil? Inga problem! Auto Europe står till din tjänst – Vi har över 60 års erfarenhet, marknadens lägsta priser, ett stort utbud och sätter alltid kunderna i fokus. Välj ett erbjudande från ett stort utbud av leverantörer och hämta sedan upp din bokade bil direkt på Palma de Mallorca flygplats eller på ett lokalt kontor inne i centrum. Få ut det mesta av din resa på denna spanska Medelhavsö med en hyrbil!
Nedan hittar du tidigare kunders utvärderingar av hyrbil i Palma de Mallorca som du kan ta del av. Läs gärna igenom dem för att få en bättre överblick av vad folk tycker om våran tjänst samt den lokala leverantörens service. Vi hoppas de kan hjälpa dig ta ett beslut om vilket erbjudande du ska välja för att förverkliga din semesterdröm på en av Spaniens häftigaste öar.
" BRA "
" LITE DYRARE, MEN BÄTTRE SERVICE OCH BILAR. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket tydligt och enkelt att boka. "
" Mycket bra pris. Hämtning /lämning på flygplatsen stort plus. Bilen var i gott skick. I det stora hela är jag väldigt nöjd "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" ok "
" ok "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 7
" Bästa bokningssidan med enkel sorteringsfunktion "
" Allt gick snabbt och lätt. Mycket trevigt bemötande "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt okej "
" Allt funkade finfint "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Håller vad de lovar ,bra support om det behövs, Prisvärda! "
" Har bokat detta bolag under flera år, har bara goda erfarenheter från Centauro. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Ringde upp innan resan för att ställa frågor, blev då tydligt och vänligt korrekt informerad. "
" Snabbt och vänligt bemötande "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Suveränt system, fungerar utmärkt. "
" Bara positivt "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" mycket bra allt gick som planerad ..och när jag skrev till er fick omgående svar..tack mycket nöjd "
" jätte bra och smydig allt gick fort och korrekt. mycket nöjd tack "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra bil till ett bra pris. "
" Bra bil till bra pris! "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Helt nöjd. "
" Helt igenom nöjd, allt gick smidigt! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Snabbt och enkelt. Det vore dock bra om alla de förifyllda uppgifter man lämnar till Auto Europa, också kan vidareförmedlas till vald uthyrare. Det skulle spara tid för alla inblandade parter "
" Bra, gick snabbt. Dock lite konstigt att man fick betala deposition för drivmedel när jag hade valt alternativet "full till full" "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Bra! "
" Bra, tog lite lång tid att få hjälp vid återlämningen. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 5 Fordonets skick: 10
" Smidigt, bra priser och tryggt med försäkring "
" Långt att gå till disken, tog lite tid att få allt klart och sedan långt att gå och hämta bilen. Finns kanske inte så många andra alternativ då logistiken är byggd på det sättet "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Inväntar svar från dem avseende återbetalning av självrisken för en skada "
" Råkade ut för en parkeringsskada. Tyckerde hanterade det väl. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt at bestille & god service. "
" De vil - som altid - prøve at sælge dig mer forsikring på bilen... Ikke noget kø-system ved aflevering, så kom i god tid inden afrejse. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 5 Fordonets skick: 10
" Som vanligt mycket nöjd med autoeurope. Vänliga, hjälpsamma, lätta att komma i kontakt med, löser problem. Kommer aldrig att boka direkt med bilfirma utan fortsätter att boka via autoeurope. "
" Tjejen vid utlämningsdisken var mycket otrevlig, uttråkad, okunnig, gäspade. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Very good support "
" They says that the super cover Insurance will NOT work so they can sell their VERY expensive Insurance to You. But that is the same with all car rental companies! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" bra "
" Så smidigt och proffsigt rakt igenom. Snabb service vi ut och återlämning. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra med jämförelser med andra biluthyrningsföretag. "
" Ganska kort väntetid med kösystem med nummerlappar. Lite skrämseltaktik av personal vid upphämtningsdisk då de frågade om vi ville lägga till 149 euro för att slippa deponeringsavgift om något skulle hända med bilen som repor eller någon annan skada som inte var någon försäkring utan ett tillägg. Negativt att vi fick betala förskottsbetalning på full tank bensin då vi hade beställt full tank vid upphämtning och full tank bensin vid återlämning av bilen. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Mycket bra! Jag ringde och pratade med en kille för jag hade lite frågor som inte fanns på nätet. Han var väldigt hjälpsam. "
" Den som lämnade ut bilen var inte speciellt serviceminded. Satt och pratade med en kollega hela tiden i.s.f att informera oss. Man fick själv ställa frågor om var bilen stod mm. För övrigt fungerade allt väldigt bra. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket smidigt! "
" Allt fungerade mycket smidigt! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt att hitta rätt bil till rätt pris "
" Enkel o snabb in- och utcheckning utan massa tilläggsälj Inget mikrokollande på repor, etc. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra i vanlig ordning! "
" Lite envisa om extraförsäkringar, gjorde medresenärerna lite osäkra. Bilen hade mycket skador runt hela bilen men funktionen och känslan att köra bilen var mycket bra. Trevlig bil! "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Superbra! "
" Har blivit mycket, mycket bättre med åren! Rekommenderas. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Alltid lätt att boka och kontakta "
" Se upp för extra debiteringar "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 6 Fordonets skick: 5
" Svårt att få tala med svensktalande personal "
" Bäst bemötande från personal jämfört med Goldcar och Record. Mindre påstridiga att sälja sina försäkringar "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra. Enkelt att boka och att komma i kontakt med. "
" Mycket proffsigt och vänligt bemötande. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" mkt bra "
" enkelt snabbt smidigt. trevlig personal, "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra pris och man vet vad man får. "
" Fin och välskött pick up plats. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Som alltid, kanonbra "
" Snabbt in, snabbt ut "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har alltid haft goda erfarenheter av Auto Europe, och kommer troligen att i fortsättningen hyra bilar därifrån. "
" Utmärkt service. Då jag fick vänta på den bilen jag hade beställt och det drog ut på tiden, fick jag istället en större och finare bil än den jag hade beställt till samma pris. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra! "
" Bra! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra "
" Helt ok "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helhet = inklusive allt, bil,försäkring, enkelt att hämta ut bilen Jag är trogen kund "
" Ett professionellt företag, inget krångel, ska hyra av dom nästa besök "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Om jag ändrar bokningen och adderar min flight, så borde det synas på vouchern, annars perfekt!! "
" Auto Europe är bra, och fungerar utmärkt "
" Interrent samarbetar med Goldcar, och jag fick hämta bilen hos dom. Blev lurad. Först ombads jag utan vidare info att betala för alla tänkbara tillägg och försäkringar. Jag sa uttryckligen att jag endast ville betala för bensin som sedan skulle återbetalas om bilen återlämnades med full tank. Ett nytt belopp presenterades, dock ingen info om beräkningen av detsamma. Jag var tydlig med att det bara skulle vara återbetalningsbart bränsle, vilket representanten intygade. När jag sedan läste avtalet hade han lagt till s.k. Smart Return, dessvärre icke återbetalningsbart. Rent bedrägeri. Auto Europe har dock gjort ett undantag och lovat att stå för detta, vilket uppskattas mycket. GOLDCAR rekommenderas INTE! "
" Vi brukar anlita Er när det är möjligt och det fungerar oftast bra. Tyvärr var felet denna gång att vi hamnade hos en ung otrevlig kundmottagare i Palma som inte accepterade att vi inte behövde någon självriskförsäkring då vi har ett kreditkort som täcker detta, berättade vi, så vi fick betala 1200 kronor om vi skulle ha bilen och hans förklaring var att även om vi inte skadar bilen själv så kan någon gå förbi bilen noch rispa den och en sådan skada kan kosta 800 Euro och vi (interrent) kollar allt väldigt noga och med försäkring är det bara att lämna igen och inga andra kostnader mer än bensinen. Vi tog detta denna gång men väljer aldrig Interrent mer. Vi blev PRESSADE av säljaren. "
" Läs ovanstående. "
" Har alltid fungerat genom alla år. Aldrig problem att ändra eller boka av. "
" Låg inte på flygplatsen, enda plumpen "
" Billigt ,enkelt o bra. "
" Det är många som hyr så kön för utlämning är lång. Återlämningen går smidigare. "
" Ni var tydliga och korrekta i er information och hjälpsamma när det krånglade lite. Också väldigt bra att det var lätt att nå er per telefon. "
" Bra och trevligt bemötande. Ett problem var dock att jag inte kunde använda mitt Amex-kort till säkerheten, på 1400 Euro. Det krånglade till det ordentligt och gjorde att vi fick köpa en extra försäkring, byta huvudförare mm. Inte bra och fördyrande! Men för övrigt var bemötandet trevligt. "
" Det visas för många bilar som är förvillande lika men med helt olika pris och man förstår inte varför. Har hyrt vid ett flertal tillfället och det borde kunna finnas ett lojalitets- eller bonusprogram. "
" Dom erbjöd en hyfsad uppgradering till bra pris vilket var uppskattat. (Även om jag inte tog det....). Man borde få en upplysning om att det egentligen är Hertz för då hade jag kunnat boka in det på mitt Hertz klubbkort för att samla bonus. "
" Bra valmöjligheter. "
" Hyrde en VW polo där det visade sig att det inte gick att använda basksättets mittbälte. Baksätet övertejpat med silvertejp! Borde fått en annan bil utan att gradera upp mig. "
" Utskrift voucher inte möjligt om man bokar utan skrivare. Borde gå ändå, vilket det gjorde hos uthyraren. "
" Borde fått info att utfartsbiljetten fr garage ändast gällde 10minuter , borde varit längre blev krångel som krävde ny biljett köp av mig! "
" Fungerar bra som vanligt. "
" Kort kö 9 på morgonen. Trevlig personal. Jättefin bil. Inga problem. Som väl är så talar jag spanska. Språk var inte deras grej. "
" Allting fungerade som det skulle. "
" Vi fick den bil vi bokat som också var väldigt fin och allting flöt på bra vid återlämnandet. Vid utlämningen var det dock kaos vid Records uthyrningsdisk och det tog ca 1,5h att få ut bilen vilket är alldeles för lång tid. "
" Har alltid fungerat för mig och jag hyr ganska ofta och använder alltid AutoEurope. "
" Inga skyltar som talar om var man kliver på shutteln som kör till uthyrningen. Man får fråga sig fram och 2 timmar och 30 minuters väntetid att få bilen exklusive väntetid på shutteln är inte acceptabelt även om det är högsäsong. Byt namn till Kaos Rent istället. Finns det något positivt då ? Ja, fin bil och personalen vid återlämningen var faktiskt riktigt trevliga. "
" Lätt att boka. Bra försäkringar. "
" Trevlig personal. Nya bilar. "
" Bad car too far from AirPort "
" Friendly "
" Återkommer alltid till Er. "
" Fungerade fint! "
" Då vi bokat två separata bilar, hade ni missat att skriva in vouchernummer på den ena bokningen. Detta fick till följd att jag fick sitta och ringa ett flertal samtal för att lösa situationen. Vid sista samtalet med er fick jag prata med en väldigt trevlig och bra tjej som fixade det hela. Hon skall ha beröm för sitt fina kundfocus och servicetänk!! Om ni har möjlighet att forska fram vem detta var så beröm den personen!! "
" Se ovan problem. När jag pratade med record så möttes jag av väldigt dålig service och förståelse första samtalet då vårt flyg var försenat... I nästa samtal pratade jag med en mkt bättre personal som förstod problemet och hade rätt kundfocus! För övrigt var bilen väldigt fräsch och fin! Det tog väldigt lång tid att få ut bilen på flygplatsen då det var mkt folk i kö... kanske skulle ha bättre system? Inga övriga problem förutom ovan och helheten är positiv! "
" Problem att hyra bil via er på man som Frequent flyer inte får tillämpa fast lane på uthyrningsfirmorna. "
" Se ovan "
" Har alltid utnyttjat AE och är väldigt nöjd. Bra urval och snabbt, enkelt. Tydlig information och känns säkert. Osäkerhet dock ibland när det lokala bolaget försöker lägga på extra försäkringar. De säger ofta att "Du hyrt via en annaa förmedlare än oss, så då gäller inte några försäkringar" . Detta skulle jag vilja veta mer om. Förselår också att ny bryter er relation med Record Go, då de behandlar kunden illa, se nedan. Jag tar gärna en diskussion med er om saken. "
" Vid ankomst till PMI i rätt tid och enligt kontrakt var det en kö på minst 40 personer vid Records desk. Den släpade sig fram. Då vi hade två småbarn med (21.50) Beslöts att att hyra en bil hos annat bolag för att barnen skulle komma i säng. Vi hade hyrt två bilar. Deras system under all kritik. Biljetterna gällde endast en bil. När vi kl 01.00 äntligen kom fram fick vi betala 40 Euro extra eftersom vi kom för sent. Det var ju deras släpande system som gjorde att vi inte kom fram. Dessutom fick vi "som kompensation" en sportigare bil Mercedes med automat men var mycket mindre, sämre. Beställt Quashqai. Records attityd var nonchalant och slaviskt mot deras bestämmelser. Stämningen var mycket upprörd vid desken. ALDRIG mer Record!! "
" Kontoret inne i Palma var extremt svårt att hitta. Beskrivning var det finns i bokningen hade underlättat! "
" Det är tydligt å enkelt å fina påminnelser! "
" Tråkig attityd, väldigt påstridiga om att kund skall teckna deras dyra försäkring. Konstig deal där man betalar för full tank oavsett hur mkt som förbrukas! Spärrar 11000 kr under hyrtiden för säkerhet. Vi kommer aldrig hyra av dom igen! Ville ha Alfa Romeo fick Renault !! "
" tydligare prisbild, då det tillkom kostnad hos uthyraren "
" Lång väntan, tillkom otydlig kostnad och blev med språket luddigt "
" Er självriskeliminering är inte så bra som ni påstår, man måste reservera pengar för självrisk ändå. "
" Mycket bra, inget strul. Bästa uthyraren i Spanien! "
" Snabb och bra service, både vid hämtning och lämning av bil. "
" Enkel bokning utan med tydlig och okomplicerad information. "
" Alamo, eller snarare Enterprise biluthyrning på Mallorca flygplats gav mycket bra service. Upphämtning okomplicerad och korrekt, utan tjat om att teckna extra försäkring. Vänlig och service minded personal både vid upphämtning och återlämning av bil. "
" Enkelt och har alltid funkat bra. "
" Fina bilar men det tar en evighet att få hämta ut de p g a låååånga köer. Kanske kan avtalas bort så att man kan få expresservice? "
" De brukar normalt ha väldigt trevlig personal, men denna var inte så serviceminded och glad. Jag frågade återigen om bonussystem för oss som hyr ofta, men än så länge har de inget, synd. Bilen var smutsig, av pollen och vi blev erbjudna att få den tvättad, men avböjde - ville inte stå där och vänta. "
" Jag har inget att tillföra, snabb och tydlig information "
" Som vanligt försöker de skrämmas till att betala en tilläggsförsäkring.Kvinnan vid disken var mycket trevlig och gjorde väl bara enligt instruktion vad gäller att sälja extra försäkring. Bilen var risig, det var 19 noterade skador i protokollet. En lista över vad det kostar att orsaka skada på bilen med tanke på de 19 som fanns på bilen kan jag undra om det är en affärsidé att ta betalt utan att rätta till. Listan innehöll priser från ca 100? till ca 1300?. Jag har hyrt bilar på Mallorca de senaste 25 åren och aldrig haft en risigare bil, skrammel och gnissel så jag var tacksam för att det bara var för tre dagar. "
" bra pris och snabb service via telefon eller mail. "
" sa att Autoeuropes extra försäkring som jag köpt inte gällde, på sidan fyra i avtalet? tog betalat för full tank bensin/diesel utan att jag önskade det, jag hade hellre lämnat den fulltankad. lång väntetid och inte så trevlig personal vid servicedesken. smidig återlämning! "
" Snabbt, enkelt och bra priser inklusive full försäkring. "
" Hyrde med full tank och lämnade tillbaka med full tank. Recordgo höll ca 1000 SEK som deposit för bensinen och betalade sedermera tillbaka ca 600 SEK. 240 SEK i avgifter (Handling fees) och resten försvann genom att de använda en urusel kurs när pengarna betalades tillbaka. Dålig stil som lämnar bitter eftersmak :-( "
" God översikt på biluthyr företag. Lätt att jämföa "
" Tillkom en avgift på 16 euro som det inte fanns någon info om från er. Förstod inte Records förklaring. Skulle vara 24 euro i administrativ avgift men blev 40. "
" Mkt god service och hjälp "
" Myket gott bemötande men först efter en alltför lång väntetid vid hämntningen i Palma. Mycket god och effektiv service vid återlämnandet och en snabb och midig hantering. Vi återkommar. "
" Bra att allting står på svenska. Enkelt förklarat. "
" Snabbt och enkelt att få sin bil. Fina bilar. Noga med att kolla skafor gemensamt med uthyraren. "
" Irriterande att återbetalningen av bränsledepositionen är mindre än jag deponerade. "
" In the EU region you should have more unified requirement and rulles with all of AE rental partners. Despite EU the requirements and rulles can be in some instances quite different (i.e. the rules of my rentals in Croatia and Spain was quite different, so instead hiring in October car in Croatia via AE I hired instead from Hertz, even though Hertz hire was almost 15% expensive) "
" Long waiting time at counter (20-40 min) to get car hired and leave Airport. In my opinion this is totally unnecessary, it is clearly question of efficiency and luck of adequate process. "
" Det vore bra om det fanns kundomdömen om de hyrbilsföretag som ni använder. Vi har avbokat bilar då vi på egen hand hittat otroligt dåliga omdömen om bland annat Goldcar och record go. "
" Vi fick för första gången betala en avgift för tankning av bilen vilket vi aldrig gjort förut, även om det stod att en avgift kan tillkomma. Eftersom vi hyr bil ofta och länge så väljer vi full till tom även om kostnaden för bensinen är väl tilltagen då hyrbilspriset kompenserar för merkostnaden för bränslet. Men att ta 35 euro för att fylla på bensin i tanken, då redan priset för bensinen är "saltat", utan att uppge exakt kostnad är under all kritik. Om inte ca 350kr för att någon bemödar sig att ägna ett par minuter att tanka kan räknas som en överdriven dold kostnad så vet inte jag. Så som vi ser det stämmer inte Autoeuropes utlovade "inga dolda kostnader". "
" Väntetiden att hämta ut bilen är på tok för lång. Köade cirka en timme. "
" Eftersom jag reser en del till samma flygplats önskar jag tillgång till Fastlane. "
" För Långa köer vid utlämning av bil. En kollega till mig hyr via Gold Car och får där tillgång till Fastlane. "
" Fungerar alltid bra att hyra genom Auto Europe! "
" Shuttle till/från flyget fungerade utmärkt. Hämtning samt lämning av bil var inga problem alls. Personalen pratade bra engelska och bemötandet var kanon rakt igenom. En stor bensinmack är belägen bredvid hyrbilsstationen där de även hjälpte till att tanka så upptankning och lämning gick snabbt. Det enda invändningen är att det var lite trixigt att hitta stationen vid återlämningen så ta lite extra tid på er. Kommer att hyra från Centauro nästa gång vi åker till Mallorca. "
" Sällan eller aldrig priset som uppges vid bokningen stämmer i slutänden när man väl ska betala vid uthämtningen. "
" Lite dåliga på engelska då det vid vissa tillfällen är svårt att förstå vad som sägs. Ganska förvirrande vid återlämning då ena gången man skall prata med personalen ute bland bilarna och ibland med de som sitter inne på kontoret. Lite nonchalant uppträdande från personalen ute bland bilarna. "
" Personalen på Auto Europe där jag hämtade ut och lämnade in bilen i garaget var snabba o proffsiga. Jag kan Rekommendera Auto Europe men INTE Interrent. "
" Bilens radio fungerade inte. Bilen var smutsig utanpå. Bilen orkade knappt upp på tvåan i uppförsbacke fick växla ner till ettans växel. Tog närmare en halvtimme att få ut bilen trots att det var endast en kund före i kön "
" Var tydliga med dom ni sammarbetar med!! Har hyrt genom er många gånger men det börjar ta på tålamodet!! "
" Interrent som vi hyrda av genom er katastrof dålig. Inte ett jäkla rätt från disk till leverans ut av bil. "
" Semestern höll på att bli förstörd då ni inte kunde tillhanda hålla den bilbarnstol som vi hade beställt. "
" Personalen var ovänliga och nästintill hotfulla "
" Upplys tydligare om det faktum att AutoEurope inte är ansvarig biluthyrare och snarare en förmedlare av tjänster. Har hyrt via er ett par gånger nu och börjar lära mig hur biluthyrningsmarknaden funkar utomlands. Den intensiva merförsäljning som den lokala uthyraren ägnar sig åt på plats är enormt förvirrande och tröttande. Man känner sig lurad gång på gång och de spelar på den osäkre nyanlända turistens oro och trycker på kunden ett antal försäkringar/extra tillval som man vare sig vill ha eller behöver. Jag klarade mig undan med en "praktisk avlämningsavgift" på 40 euro, medan så många andra jag känner åker dit på extra försäkringar, dieselmotortillägg, automatväxellåda etc etc. Upplys gärna mer om detta lurendrejeri som pågår. "
" Se ovan. Addera superlånga köer vid ankomst. En timmes väntan för att få prata med någon och väl framme möts man av lurendrejerioffensiven. Dock var prisnivån bra! Förklarar kanske det övriga. "
" Det borde gå att avboka på nätet utan att ringa "
" Lång kö, de försöker sälja ytterligare försäkring, dåligt städad bil, hittade ganska omfattande lackskada som ej var angiven i kontraktet. Fick själv försöka få tag på personal, vilket tog tid, för att dokumentera det hela. Konstiga bränsleregler. Full/full medför ändå en extra avgift på 24, och om man inte kunde visa kvitto på att man tankat inne på själva flygplatsen drog de av på återbetalningen. För att slippa visa kvitto skulle man betala 16... Skojarfirma! "
" Never heard of the firm, but everyrhing went smooth like the wind. Look for their yellow shuttle busses from the arrival at PMI (follow sign "rental cars"). Very polite staff! "
" Det var några små märken/bucklor på bilen som ej var markerade i protokollet när jag hämtade bilen. Men det var inga problem att få dessa tillagda i protokollet. Fick hjälp av en mycket trevlig kille i garaget där bilen var parkerad. Det gick även väldigt snabbt och smidigt vid återlämnandet av bilen, en trevlig tjej och jag gick igenom bilen tillsammans. "
" Enkelt att boka, lite oklart om totalkostnader på hyran. "
" Stressigt vid disken på Palma Airport men desto bättre vis utlämningen, kanon personal "
" Bra överblick över möjliga hyresföretag på flygplatsen "
" Bra service "
" Det står Enterprise på skylten på flygplatsen, Alamo står på sidan, litet skrivet bara. Skriv ut att det heter Enterprise "
" Allt fungerade perfekt från början til slut. Enkelt att boka och bilen var helt i sin ordning. "
" Mycket bra mottagande. Enkelt att förstå vad som förväntades av mig. Smidigt att lämna tillbaka bilen. "
" Snabb o bra service Bra hyrespris ( full/full tank) "
" -- För långsam hämtning vid ankomsten ( 30 min) + Snabb ,vänlig incheckning + Fick bokad bil + nästan ny o fräsch bil + mycket bra (låg) hyreskostnad + beställd barnstol ( fräsch) fanns framlagd + snabb återlämningsprocedur ( inget tjafs) +/- hyfsad snabb transport till flygplats hyr gärna med Drivalia igen "
" Snabb o bra service Bra hyrespris ( full/full tank) "
" -- För långsam hämtning vid ankomsten ( 30 min) + Snabb ,vänlig incheckning + Fick bokad bil + nästan ny o fräsch bil + mycket bra (låg) hyreskostnad + beställd barnstol ( fräsch) fanns framlagd + snabb återlämningsprocedur ( inget tjafs) +/- hyfsad snabb transport till flygplats hyr gärna med Drivalia igen "
" Enkelt, smidigt och snabb service "
" mycket trevligt bemötande "
" snabb service "
" Mycket vänligt bemötande och kvalitet på bilen vi hyrde, var helt fantastiskt. Personen gav oss all information om färdvägar på Palma. "
" Varför samarbetar ni med oseriösa företag som säger att vi får skylla oss själva, se nedan, om vi anlitat tredje part för uthyrningen? Ni får ju bara engångskunder med denna kundfientliga hantering. "
" Försäkringsdiskussioner var väldigt aggressiva vid framkomst. De reserverade EUR 1200 för att jag köpt försäkring via er och inte deras egen. De har tagit betalt, inte reserverat,för en full tank redan vid uthyrningen trots att det var full tank vid återlämnande som gällde. Vid återlämnande vägrade de att ge kvitto på retur, besiktiga eventuella skador och kolla tankning. Mina EUR 1200 skulle krediteras om DE SJÄLVA senare ansåg att alla skador på rishögen gjorts av andra. HUR BRA ÄR DET!!!! Slutsats: Hyr aldrig bil av tredje part som inte har egna bilar, eller använda andra transportmedel så man slipper de ständiga försöken till lurendrejeri hos alla hyrbilsföretag. Hoppas jag får tillbaka mina pengar, jag riskerar över 12000 kr. "
" 1. When signing the contract Record do it on a digital screen without seeing the conditions and fees. As I was tricked last time I hired a car by Record, Palma I asked once again if there were any other charge except the 24 Euros in adm fee. -- And so there was an extra charge of 16 Euro becurse I selected to return the car full tanked!!! - and this without any information!! "
" Bra kommunikation. "
" Trevligare bemötande när man påvisade skador på bilen vid ankomsten till uthyraren. Fick be den ansvarige att skriva in skador som ej fanns antecknade tidigare. Ville ej börja använda bilen förrän detta var gjort. "
" Bättre app vore bra! "
" Billigt, men lång kö, dåligt städad bil, inte heller särskilt bra skick på bilen, lite slarvig incheckning vid återlämning. Förra gången drog dom av på bensinåterbetalningen trots att bilen verkligen var helt fulltankad, inte seriöst! Dessutom hade jag bokat full/tom men de sålde på mig ett full/full paket för 40 utan att fråga. Gick fort, han aldrig märka det... "
" Som vanligt, mycket svårt att se vilka försäkringar man behöver. Men för säkerhets skull tar man gärna för mycket (tror jag) för att inte få problem "
" Som vanligt, mycket svårt att se vilka försäkringar man behöver. Men för säkerhets skull tar man gärna för mycket (tror jag) för att inte få problem "
" Klara och tydliga besked och direktiv. Bra fungerande samarbete med biluthyraren (Centauro). "
" Mycket nöjd med allt utom en sur och icke kundvänlig dam på expeditionen vid återlämnandet. "
" Bokningen var lätt.Det var oklarheter med hur försäkring var tecknad eller inte. "
" När vi skulle hämta bilen så tog det 1 1/2 timma i kö det var mycket folk som skulle hämta men de hade för lite folk för det stora antalet som skulle hämta bil.De sade också att vi inte hade bokat försäkring utan vill att vi skall ta deras försäkring som kostade oss 200 EUR det var inte lätt att få hel klarhet hur det var med så stor press med folk som väntade. Vore tacksam för ett svar hur det verkligen är med försäkringen. Bilen som sådan var vi mycket nöjda med. Återlämningen gick bra och det funkade mycket bra. "