De som ska besöka Island, om det så är för att besöka huvudstaden Reykjavik eller för att boka en bil och köra runt hela ön med, landar ofta i Keflavik eftersom det är här landets största flygplats ligger. Keflavik flygplats är en internationell flygplats med flera destinationer i Europa och via Auto Europe kan du boka en billig bil med upphämtning direkt på flygplatsen. Jämför fordon, priser och leverantörer här på vår hemsida och boka sedan fordonet att besöka enorma vattenfall, magiska glaciärer, vackra naturområden och aktiva vulkaner med – Island är verkligen ett unikt land med spännande naturfenomen och landskap.
Att köra runt hela Island längst ringvägen är mycket populärt och planerar du att göra denna resa rekommenderar vi en av våra lite mer bastanta bilkategorier, till exempel Mellan, Stor eller till och med en fyrhjulsdriven bil beroende på om du ska köra ”off-road” eller inte. Letar du endast efter en liten och smidig bil att utforska Keflaviks centrum med rekommenderar vi istället en bil från vår minikategori som är vår billigaste kategori. Läs gärna tidigare kunders utvärderingar av hyrbil i Keflavik nedan för att se vad du kan lära dig av deras erfarenheter eller ring oss på +46 10 888 66 52 om du vill ha hjälp med att hitta det bästa erbjudandet.
" . "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 6 Fordonets skick: 9
" Funkar alltid bra "
" Personalen var inte välkomnande och kändes lite stressade. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Möjligt att mina uppgifter finns hos Avis så man spar lite tid vid incheckning? "
" Toppen "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra med överblicken! "
" Snabbt ock enkelt till bra priser. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerade bra. Det går alltid att försöka bli bättre på att tydligt visa vad som INTE ingår i försäkringen och vad som INGÅR. Svåröverskådligt. "
" Enkelt att hämta ut. Enkelt att lämna. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Decent, but price discount is not as much as you think "
" expensive insurance and even insurance for sand storm. Car is also very old. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 4
" Mycket bra service från Auto Europe också i vår svåra situation. Anlitar alltid Auto Europe "
" Mycket bra service i en oväntad och svår situation för oss p g a Wowairs konkurs. Trevlig och positiv personal "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra "
" Långsam hantering med lite personal. Bra personal dock. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Önskvärt med svensktalande när man ringer. "
" Lång kö vid ankomst och fick vänta en stund på att någon bil blev ledig. Men trevlig personal. "
" Hittade ingen instruktionsbok i bilen.Bra att ha,om man vill lära sig lite om reglagen och knappar "
" Bokningen fungerar klanderfritt "
" Det är helt obegripligt att det ska ta över 30 minuter att bli expedierad av biluthyraren. Det är ett generellt problem som biluthyrare har men Payless på Keflavik var nog min sämsta upplevelse.Det måste gå att snabba upp processen som är på tok för långsam. Den uthyrare som kan göra det har stora konkurrensfördelar. Mycket missnöjd med bilen, som var närmast av typen "Rent a Wreck". Hade nästan 6000 mil i bagaget och det skramlade oroväckande från motorn. När jag hyr bil vill jag att den ska vara i det närmaste ny och den här var det defintivt inte! "
" Det fungerar bättre med bokning på nätet än att hämta bil på plats ute i världen. "
" Dåligt förberett vid ankomst. Praktikant är ok men de vet att jag är på väg och därför bör handlingarna ligga och vänta på mig. "
" Trots att underlag finns hos uthyrande bolag tar det väldigt lång tid att få hyrbilen. "
" Mycket långsam process att både få och lämna in bilen. "
" Då vi inte blev hämtade på flygplatsen enligt avtal ringde vi Autoerupe. Inget hände. Fick ringa igen. Vet inte vems fel det var, Autoerupe eller Procar. Spillde bort alltför mycket tid på väntan den första dagen av resan. "
" Vi fick vänta 1,5 tim på hämtning vid flyget. Ingen ursäkt från chauffören. Inte ok! Som kompensation fick vi låna gps under veckan, ok. Och även ursäkt på kontoret. Mkt svårt att hitta tillbaka när vi skulle lämna bilen, då adressen inte gick att få in i gps:n. Borde de informerat om. Vi letade i 45-60 minute... Annars bra. Vänlig kille som tog emot bilen och skjutsade oss till ett matställe i närheten av vårt boende. "
" Om man har ett 020-nummer som man ska kunna ringa vore det toppen om detta fungerade från utlandet... annars faller ju hela grejen? "
" Drygt 2 timmar stod vi i kö för att hämta ut bilen medan samtliga andra uthyrningsställen hade 0 personer i kö. Detta fick till följd att vi inte hann med vad vi planerat i Reykjavik den dagen. Under all kritik? Personalen var dock jättetrevlig! "
" Difficult to find shuttle to car rental. "
" Det är stundvis kaotiskt vid återlämningen, fullt på parkeringen, ingenstans att ställa ifrån sig bilen. "
" Ingen mötte oss i ankomsthallen som avtalet säger. Vi fick ringa för att de skulle komma. Dock kom de på fem minuter. "