Landet av is och eld kallas Island på grund av sitt unika landskap fyllt med både aktiva vulkaner, varma källor och glaciärer samt andra naturliga fenomenen. Att boka en bil i huvudstaden Reykjavik eller på flygplatsen i Keflavik är vanligt för besökare som vill uppleva landet på egen hand. Att köra längst med kusten runt hela Island på den så kallade ringvägen har under senare år blivit populärt bland turister som vill se så många av Islands pärlor som möjligt, bland annat vattenfallen Skógafoss, Seljalandsfoss och Dettifoss men även andra ställen som till exempel Diamond Beach, Mydalsökull glaciären och den stora gejsen Strokkur som sprutar vatten högt upp i luften.
Att hyra bil är som sagt populärt i landet och nedan kan du läsa utvärderingar av hyrbil på Island från de som tidigare gjort det. De har nedan lämnar ärliga recensioner om vad de tyckte var bra och vad de tyckte kunde förbättras, både relaterat till den lokala leverantören och Auto Europe. Läs recensionerna nedan och börja sedan jämföra hyrbilserbjudande på Island med hjälp av vår moderna sökmotor som alltid tar fram de lägsta priserna. Om du har frågor eller behöver hjälp är du också varmt välkommen att ringa våra hyrbilsexperter på +46 10 888 66 52 .
" . "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 6 Fordonets skick: 9
" Allt fungerade klanderfritt. Tydligare förklaring av de olika försäkringarna och deras villkor skulle underlätta "
" Allt fungerade klanderfritt. Tydligare förklaring av de olika försäkringarna och deras villkor skulle underlätta "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Funkar alltid bra "
" Personalen var inte välkomnande och kändes lite stressade. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Bra allt "
" Enkelt att hydra. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Möjligt att mina uppgifter finns hos Avis så man spar lite tid vid incheckning? "
" Toppen "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra med överblicken! "
" Snabbt ock enkelt till bra priser. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerade bra. Det går alltid att försöka bli bättre på att tydligt visa vad som INTE ingår i försäkringen och vad som INGÅR. Svåröverskådligt. "
" Enkelt att hämta ut. Enkelt att lämna. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Decent, but price discount is not as much as you think "
" expensive insurance and even insurance for sand storm. Car is also very old. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 4
" Mycket bra service från Auto Europe också i vår svåra situation. Anlitar alltid Auto Europe "
" Mycket bra service i en oväntad och svår situation för oss p g a Wowairs konkurs. Trevlig och positiv personal "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerar utmärkt. Viktigt att man får TYDLIG info om att ert supercover täcker ev skador. Jag vet det nu men hade problem första gången jag anlitade er och betalade då för säkerhets skull dubbelt "
" Bilen var ostädad och otvättad och hade ej registrerade skador. jag fick lägga flera timmar på att lista skador och skicka in detta via mail. jag bad personalen som lämnade ut bilen att sköta detta vilket han avböjde "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Bästa priset! "
" Bra in- och utcheckning. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra "
" Långsam hantering med lite personal. Bra personal dock. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Bra bokning. Borde finnas mer info om bolaget (Payless) och var man skall hämta bilen. "
" Snabb service vit utlämning och återlämnande. Mycket bra information. Enda nackdelen var transfer från terminalen. Oklart när shuttle gick och 20 min väntetid. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 6
" Tydlig information vid bokandet "
" Professionell service vid upphämtande och retur. "
" Önskvärt med svensktalande när man ringer. "
" Lång kö vid ankomst och fick vänta en stund på att någon bil blev ledig. Men trevlig personal. "
" Smidigt att boka via hemsidan och inga problem när bilen skulle hämtas eller lämnas. "
" Det fanns ingen instruktionsbok i bilen så vi var tvungna att åka till Proauto för att få klarhet i vissa frågor. Navkapslarna passade inte riktigt så de satt fast med spännband. Detta gjorde att folk stannade oss, blinkade, signalerade att vi höll på att tappa navkapslarna. Väldigt irriterande! Varför inte ta bort dem istället?! "
" Ni bör göra er egen super cover tydligare så att inte nya hyrare missar hur den fungerar "
" Funkar bra "
" Hittade ingen instruktionsbok i bilen.Bra att ha,om man vill lära sig lite om reglagen och knappar "
" Bokningen fungerar klanderfritt "
" Det är helt obegripligt att det ska ta över 30 minuter att bli expedierad av biluthyraren. Det är ett generellt problem som biluthyrare har men Payless på Keflavik var nog min sämsta upplevelse.Det måste gå att snabba upp processen som är på tok för långsam. Den uthyrare som kan göra det har stora konkurrensfördelar. Mycket missnöjd med bilen, som var närmast av typen "Rent a Wreck". Hade nästan 6000 mil i bagaget och det skramlade oroväckande från motorn. När jag hyr bil vill jag att den ska vara i det närmaste ny och den här var det defintivt inte! "
" Det fungerar bättre med bokning på nätet än att hämta bil på plats ute i världen. "
" Dåligt förberett vid ankomst. Praktikant är ok men de vet att jag är på väg och därför bör handlingarna ligga och vänta på mig. "
" Vi råkade dock boka från fel flygplats, en knapp med "menade du verkligen Reykjavik och inte Keflavik?" hade kanske uppmärksammat oss på "domestic" men Procar fixade det! : ) "
" Vi råkade boka bil från fel flygplats, visste inte att man landade i Keflavik inte Reykjavik, men trevliga killar på Procar fixade det! : ) "
" Trots att underlag finns hos uthyrande bolag tar det väldigt lång tid att få hyrbilen. "
" Mycket långsam process att både få och lämna in bilen. "
" Då vi inte blev hämtade på flygplatsen enligt avtal ringde vi Autoerupe. Inget hände. Fick ringa igen. Vet inte vems fel det var, Autoerupe eller Procar. Spillde bort alltför mycket tid på väntan den första dagen av resan. "
" Vi fick vänta 1,5 tim på hämtning vid flyget. Ingen ursäkt från chauffören. Inte ok! Som kompensation fick vi låna gps under veckan, ok. Och även ursäkt på kontoret. Mkt svårt att hitta tillbaka när vi skulle lämna bilen, då adressen inte gick att få in i gps:n. Borde de informerat om. Vi letade i 45-60 minute... Annars bra. Vänlig kille som tog emot bilen och skjutsade oss till ett matställe i närheten av vårt boende. "
" Om man har ett 020-nummer som man ska kunna ringa vore det toppen om detta fungerade från utlandet... annars faller ju hela grejen? "
" Drygt 2 timmar stod vi i kö för att hämta ut bilen medan samtliga andra uthyrningsställen hade 0 personer i kö. Detta fick till följd att vi inte hann med vad vi planerat i Reykjavik den dagen. Under all kritik? Personalen var dock jättetrevlig! "
" Difficult to find shuttle to car rental. "
" Bra fungerande hemsida. "
" Blev uppgraderad vad gäller bil. Mycket nöjd med bilen och nöjd med servicen på plats i Reykjavik. Saknade instruktionsbok till bilen, vilket hade underlättat handhavandet. "
" Det är stundvis kaotiskt vid återlämningen, fullt på parkeringen, ingenstans att ställa ifrån sig bilen. "
" Ingen mötte oss i ankomsthallen som avtalet säger. Vi fick ringa för att de skulle komma. Dock kom de på fem minuter. "
" enkelt o snabbt KLara besked Allt stämde på plats med ök. "
" enkelt o snabbt både vid in o utcheck Ingen deposition Klart positivt "