Bologna är en storstad i Italien och regionen Emilia-Romagnas huvudstad. Belägen centralt i norra Italien är det en perfekt utgångspunkt för de som vill ta sig vidare till Venedig, Milano, Genua, Florens eller San Marino. Kultur och historia är det som står i fokus här och Bologna är bland annat hem till ett av världens äldsta universitet - Università di Bologna. Men inte bara det, stadens arkitektur vittnar också om områdets djupa rötter och detta kan du till exempel se på Sanctuary of the Madonna di San Luca, de två tornen från 1100-talet Two Towers eller den halvklara basilikan i gotisk still Basilica di San Petronio. Ta dig hit för att med egna ögon se dessa otroliga kulturarv samt njuta av smakrika italienska maträtter och ett härligt klimat.
Letar du efter en hyrbil i staden, kanske att hämta upp på Bologna flygplats, så finns Auto Europe till din tjänst. Med oss kan du boka prisvärda fordon i alla möjliga storlekar och modeller. Vi samarbetar med ledande leverantörer för att kunna erbjuda dig ett så stort utbud som möjligt, både när det kommer till fordon och upphämtningsplatser. Läs tidigare kunders utvärderingar av hyrbil i Bologna nedan för att se vad de tyckte om vår tjänst och service, börja sedan jämföra dina olika alternativ här på vår hemsida. Det är enkelt att jämföra och boka online men självklart står våra duktiga reservationsagenter alltid redo att hjälpa dig om du skulle ha problem. Du når dem enkelt på +46 10 888 66 52 alla dagar i veckan.
" Beställningen fungerade bra "
" Det fungerade bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkar bra "
" Bilen va kinesisk och helt värdelös för mig, skriver man Jeep eller motsvarande vill ja inte ha en bil från Kina. Bilen va inte äns fulltankad vid hämtning "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 1
" Kvinnan som hjälpte mig att få en ny bil var vänlig och tålmodig. Ingen skugga skall falla på henne. "
" Eftersom föraren endast hade et debitkort och inget kreditkort (missat av oss vid bokning - absolut) så fick vi inte hyra en av våra två bilar. Pengar fanns för deposition på kortet. Vi erbjöd ett annat kort och vi erbjöd att byta förare, men allt var HELT omöjligt. Vi stod alltså där i Bologna utan bil och Leasys var fullständigt oförmögna att hjälpa oss ur situationen. Efter ett långt samtal med Auto Europe fick vi till sist hyra en annan bil på en annan firma. Pengarna för den första bilen har ännu inte återbetalats. Den bilen vi faktiskt FICK hyra fick vi punktering på. Vi lyckades byta till reservhjul och såg då att däcket (även övriga däck på bilen) var fullständigt nedslitna och vi så flera stora sprickor. Vi kan bara tacka vår lyckliga stjärna att inget hände på Autostradan. Vi ringde alla nummer på det medföljande kvittot över femtio gånger utan att få svar. Till fick vi hjälp av en man som talade italienska och han talade med någon från er som hänvisade till en bilverkstad i Florens (en timmes bilresa). Väl där var de helt oförstående och hänvisade till en däckfirma som lovade hjälpa oss så snart Leasys svarade på ett mejl (eller telefon). För att göra en lång historia kort så tillbringade vi hela dagen där (1/3 av får Italienresa förstördes därmed) och det slutade med att vi fick KÖPA ett däck. Kvittot inlämnades vid returen men vi har ännu inte sett till några pengar. När vi visade samtalslistan så skakade de bara på axlarna och sade att det där numret (som vi alltså fick på hyrbiskvittor) gäller inte längre. Vi skull ha ringt ett nummer som återfanns på hemresan. Jag skulle nog säga att får efterlängtade semester till stor del förstördes av detta debacle och vi har alla fortfarande en dålig eftersmak. Och pengarna har som sagt ännu inte återbetalats. Varken för bilen eller däcket. Man skulle VERKLIGEN vilja ha en rund summa för sveda och verk här. "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 4 Fordonets skick: 1
" Det fungerade väl bra. Lite finstilt info om att goldcar håller 10000kr reserverat på ditt kort. "
" Mycket otrevlig dam vid incheckning som försökte sälja en massa extra försäkringar och var otroligt oflexibel. Igen personal fanns vid parkeringen för att registrera skador som ej fanns med på hyresavtalet från början. Ingen mailadress att skicka bilder på skador till heller. Vid återlämning samma sak, ingen personal och inte ens en nyckelbox! Uselt! "
Helhetsomdöme: 2 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 8
" Jag har använt Autoeurope i minst 10 år och aldrig blivit besviken. "
" Den gemensamma disken Maggiore/Avis/Budget är inte effektiv vilket emellanåt ger rätt lång väntetid innan man får sin bil. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Tydligt och problemfritt. Hjälpsam personal vid telefonkontakt. "
" Problemfritt "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 7
" Bra att man kan avboka kostnadsfritt fram till 48 timmar innan hyrtillfället. I mitt fall bokade jag bilen 4 månader innan (halvdyrt) men kunde hitta lägre pris o bokade därför om då det var 3, 2 respektive 1 månad kvar till hyrtillfället. Detta gjorde att priset i slutändan var precis halva det ursprungliga priset (= billigt). "
" Hyfsat snabb service, bra pris, bilen hade kunna vara renare - särskilt insidan på rutan. Totalt sett bra valuta för pengarna. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Bra "
" Bra "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har använt Auto Europe många gånger nu och det har aldrig varit några problem. "
" Det tog otroligt lång tid att hämta ut bilen. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 7
" Allt fungerade bra! "
" Fungerade bra! "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Smidigt att boka genom, bra med jämförelsepriserna "
" Tog 2h att stå i kö och få bilen i bologna. Hon i kassan var däremot trevlig och efter det var det inga problem. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra service. "
" Sixt var bra, bilen vi fick, inte så bra. Peugot 5008 var så stor på utsidan men så liten på insidan. Vi var 6 vuxen och bilen var för 7 personer. I verklighet var bilen bara för 4 vuxen och 2 barn. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 2
" Kommunikation och service har fungerat klanderfritt och smidigt. Mycket nöjd. "
" Myckek bra service, bemötande och tydlighet både när vi hämtade och återlämnade bilen. "
" Bra bil - gick som tåget. "
" Nå, lång kö vid hämtningen. Men sedan flöt allt perfekt. "
" Bilen hade den storlek vi beställt och var i perfekt skick. Bra pris och ordning och reda, både vid hämtning och lämning! "
" Förlängning borde vara möjlig on the fly utan besök till hyrbilskontoret. "
" Stabil firma, lite halvbra Engelska men fungerade. Fick en Renault som bil vilket inte är så trevligt att köra men fungerade, de har en ganska mixad bilflotta. Bilen var inte tvättad utan väldigt smutsig, deras anledning var att biltvätten var trasig. Fanns en stor skada som de inte ville registrera utan mina påtryckningar - hade kunnt bli betalningsskyldig om de upptäckte den senare. Men detta är generellt för alla billigare firmor, var noggrann. "
" Smidigt att boka bil. Jag skulle dock önska att ni även gjorde det smidigt och tydligt med extra försäkring och varför man ska välja er framför t. ex. biluthyrarens. "
" Allt gick smidigt. Inga problem varken vid hämtning eller lämning. Bilen motsvarade förväntningarna. "
" Lite svårt att hitta företaget. Visste inte att Europcar och Keddy hade samma disk. Dåligt skyltat. "
" Bra information om villkor. "
" Det kändes som om vi fick en gammal, slö och sliten bil. Det fanns minst ett dussin repor och skador på karossen. Och den hade inte mycket ork i backarna i Toscana. Jobbigt när man direkt får andra bilar efter sig där förarna blir irriterade för att man segar sig uppför backarna. "