" Lite långsam kundmottagning, annars var allt bra. "
" Överlag bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra service "
" När jag skulle hämta bilen var det en annan bil parkerad framför min bil som vi fick med gemensamma krafter rulla undan för att komma ut med min bil "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" snabb service "
" snabb service "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Lätthanterlig bokningsprocess och bra urval av fordon. "
" Fordonet hade en hel del repor i karossen, alla större var noterade. Dock lite svårt för en kund att bedöma när ska skadan är så stor att den ska med i protokollet. Vid återlämning fanns ingen som kollade bilen direkt, lämnade bara in nycklarna. Det var ju smidigt iofs, men man blir lite fundersam, "krävs jag ersättning efteråt ändå..?" Reporna i sig hade ingen betydelse för mig som nyttjare, och hela proceduren kändes smidig utan negelfarande av allt. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Bra!; "
" Okej, svårt vid lämning "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 6
" bra "
" De tar inte Amexm vilket gör att man måste ha 15 papp på kontot för deponering av förhöjd självrisk. "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 8
" Har använt Auto Europé länge, minst 10 år. Funger perfekt, jag är jättenöjd. "
" Fullständigt katastrof. "Hittade" en skada som är påhittad eftersom jag inte har varit inblandad i någon sådan händelse. Det känns som de verkligen försöker hitta på något och göra livet så surt som möjligt för de som hyr. VARNING FÖR GOLDCAR!!! "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 4 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 10
" Trevlig trevligt "
" Trevlig personal "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Fungerar alltid bra, enkelt att boka om mm. "
" Enkelt och smidigt, och en nästan ny bil. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket brq "
" Mycket bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Priset blev högre "
" 'Priset blev högre "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 10
" Jag valde återbetalning av självrisk, som en rimlig säkerhet. Jag upplevde inte att Goldcar begrep skillnaden då jag skulle hämta bilen. Detta blev sedan obsolet på grund av vad jag skrev ovan. "
" Tyvärr kunde inte Goldcar läsa mitt kreditkort vid hämtningen, varför jag var tvungen att ta Super Cover försäkring, vilket jag inte planerat för. Det var under min tid på Mallorca ingen annan som hade problem med mitt kort! Affärside hos Goldcar? "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" . "
" . "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Mycket bil för pengarna "
" Xxxxxxxc "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 7
" Komplettera med mer skyltar i terminalen, så man hittar lättare "
" För mycket tjat om att man ska köpa en extra försäkring, trots att man har en hyrbilsförsäkring. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerar bra, men vissa biluthyrare är sämre än andra. Som exempel kan de hävda att repor/småbucklor har uppkommit när jag har hyrt bilen trots att jag med daterad film kan bevisa motsatsen. Bokar alltid med supercover av den anledningen. "
" Denna gång fungerade det bra, dvs bättre än tidigare på Malaga airport "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Bra hemsida. Bra medlemstabatt. "
" Vid ankomst svårt att hitta bilen. Dåligt skyltat. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 4 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Snabbt svar när vi ringde. Dock kunde de som vi talade med inte ge oss något råd om den extra försäkringen som Goldcar försökte tvinga på oss. Om det nu är så att AutoEuropes försäkring ändå inte gäller för grusvägar på Fuerteventura borde vi ha fått detta tydligt förklarat för oss vid tecknande av försäkringen. "
" Vid upphämtningen av bilen säger personalen att jag måste köpa en extra försäkring för ca 200 Euro (dvs mer än jag betalt för hyran), och att den jag redan hade tecknat med AutoEurope inte skulle gälla på Fuerteventura. Citat: "För att besöka stränder är man tvungen att köra på icke-officiella vägar, och då gäller inte den försäkring jag hade." Vi höll oss på asfalterade vägar och det gick utmärkt att besöka stränder, då vi parkerade i städer och gick de sista 100m till stränderna. Deras bemötande var dessutom mycket aggressivt och otrevligt! Vidare började en varningslampa lysa då det var två dagar kvar på hyran. Vi ringde då Goldcars kundservice på Fuerteventura som sa att vi måste komma in till flygplatsen och byta bil. Vi fick avbryta vår planerade utflykt och köra 15 mil extra för detta. När vi kom till flygplatsen äger Goldcars personal på plats att det endast är en indikation för att det är dags för service. Vi skulle verkligen uppskatta om AutoEurope kan ge oss en ersättning för detta. "
Helhetsomdöme: 2 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 6 Fordonets skick: 5
" Jag är nöjd med er service "
" Nöjd "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har funkat bra genom åren, dock har jag en känsla att man alltid får en mindre bil än vad som bokas :) "
" Bilen var inte riktigt städad invändigt vilket man inte kan se vid hämtning då bilen hämtas i källaren på flygplatsen, detta påpekade jag vid lämningen. Bilen hade också lite väl mycket slagmärken och repor utvändigt. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 5
" Bra priser. "
" Fina, nya bilar "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helt ok frånsett upplevelsen med ej fulltankad bil. "
" Fick ut en bil som skulle vara fulltankad men det visade sig att så inte var fallet. Fick betala många liter för mycket som någon annan eller hyrfirman kört upp. När jag påtalade det sa man bara att du kunde tagit ett kort och tankat så mycket som det var i bilen. Riktigt dåligt, det är deras skyldighet atyt se till att bilen är enligt avtal vid utlämningen. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 2 Fordonets skick: 8
" Har förtroende för er sen tidigare hyra av bil. "
" Det blev inte som man önskade, det var struligt vid Goldcar nä jag skulle hyra bilen. Jag lämnade min Voucher som vanligt , han försvann och kom till backa efter en bra stund, med hyrkontraktet inklusive deposition trodde att alt var klart. Har fått dom 110 Euro som var depositionsavgift på mitt konto. Hyres notan var på 171,19E + IVA 35-95 E totalt 207,14 E Varför det blev så struligt måst bero på dom. Har ju betalt tidigare till er på 166,45 E Det är första gången som det har strulat till sig, och det är många gånger som jag hyrt bil Europa även av Goldcar Hälsningar Morgan Sveningsson "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 8
" Enkelt att boka. "
" Snabbt och enkelt att hämta och lämna bilen. Alltid trevlig personal "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Marknadsför priser där det sedan tillkommer försäkring när man kommer på plats för att hämta ut bilen. Försäkringskostnaden var nästan lika mycket som bilhyran för 5 dgr. (Att inte välja till försäkring innebär en helt orimlig kostnad i fall man får en liten repa på bilen när den står parkerad, det är som alla vet inget alternativ i Spanien där du nästan garanterat får en repa om du bara behöver parkera obevakat enstaka gånger.) "
" Fick vänta länge i kö i över en timme för att få komma fram till disken. Ogillar idén att det går att köpa sig förtur i den kön där man ska hämta ut en förbokad hyrbil som redan är betalad, känns oerhört osmakligt! Anna som sedan lämnade ut bilen var jättetrevlig och proffsig och får högsta betyg. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" HaR inga "
" Svårt att förstå personalen samt var tydligare vid nyckelinlämning,bättre skyltat "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 9
" I det stora hela fungerar det bra! "
" Lite dålig information om var bilen är parkerad vid upphämtning. Kunde vara bättre när man letar runt på en stor p plats med tunga resväskor på släp. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Allt har fungerat mycket bra. "
" Bra. Dåligt rengjord bil. Trasig vindrutetorkare Lite motorolja "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 6
" Fungerade utmärkt "
" Fungerade utmärkt "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" ok "
" ok "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 5 Fordonets skick: 4
" Inget krångel. Har alltid fungerat bra "
" Alltid bra bemött "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har fungerat väldigt bra varje gång jag anlitat auto europe "
" Försöker alltid sälja på en försäkring som man inte behöver "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 6
" ok "
" mycket dåligt vid incheckning kö ca 1 timma ca 10 personer före i kö flera i personalen satt bara och tittade ner tog ej några kunder mycket uselt "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" BRA!! "
" Bilen var smutsig. Inne o ute. Larm kom efter ngn dag att bilen skulle servas. Oljebyte o annat. Jag fick köra till Airport o fråga. snäsigt svar att inget behövde göras!! Oljesticka var låg. under sista strecket. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 3 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 1
" Bra service, snabb hantering och inga komplikationer. Ni bör kolla priset innan, ta en skärmdump på erbjudanden eller andra alternativa förslag och visa vid disken. "
" Fina nya bilar "
" Har fungerat väl. Än bättre om er kundtjänst hade talat svenska. "
" Bilen OK. Utlämning OK. Mycket dåligt att man vägrar att skriftligen godkänna återlämning av bilen och att den är i fullgott skick. Besiktningsmannen svar. Allt är OK vi skickar email. Dock har detta ännu inte skett. Hoppas nu på att depositionen återbetalas utan något strul. Nonchalant system!!! Känner mig rättslös om Goldcar skulle framföra några krav och vägra återbetalning av fulla depositionen. Niels Homann "