Portugals huvudstad har de senaste årtionden blomstrat upp som en populär semesterdestination och fler och fler väljer att besöka, eller till och med bosätta sig i staden. Lissabon är känd för sina krokiga och kulliga småvägar som kan charma vem som helst och många uppskattar därför att utforska områden som Alfama, Bairro Alto och Principe Real på fot. Se upp för de gula spårvagnarna dock eftersom de chockerande nog även kör i dessa kulliga och smala områden!
Även utanför Lissabons centrum finns det mycket att se, populära utflykter inkluderar Belém med sitt kloster och stora monument tillägnat 1800-talets upptäckare, samt Sintra med sitt färgglada medeltidsslott och vackra botaniska trädgårdar. Vill du besöka dessa ställen eller utforska mer av Portugal kan du dock behöva en bil, Auto Europe finns då till hands. Hos oss kan du själv jämföra priser, fordon och leverantörer på Lissabon flygplats, Lissabon tågstation eller på ett kontor i centrum för att hitta det bästa erbjudandet inför din semester. Nedan kan du också ta del av tidigare kunders utvärderingar av hyrbil i Lissabon för att se vad de har att säga om sin upplevelse.
" Mycket bra "
" Fordonet dåligt skick. Slitna däck. Många skador i lacken "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 4
" Smooth booking process "
" + smooth check-in/check-out + professional service - car interior and front window not clean properly "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 6
" Tydlig o bra information "
" Snabb o smidig hantering "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Kund sedan många år och alltid bra "
" Bilen var mycket bucklor mm på och det var lika bra för då blev det inget tjafs. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Har alltid varit riktigt bra. Speciellt nöjd med Super Cover försäkringen! "
" Personal var bra och vänlig men de var för få i antal. Även organisation vid upphämtning kan vara effektivare. I mitt specifika fall när jag hämtade gick det helt okej. Dock när jag lämnade min bil såg jag en fantastisk lång kö av kunder som skulle hämta bilar. Måste ha tagit flera timmar av väntan. Väldigt dåligt då man ju vet när kunderna skall komma. Det kan ju inte vara en överraskning. Så här kan de verkligen bättra sig. Jag vill inte riskera att lägga en halv dag av min semester köandes i ett garage utanför Lissabon ... "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Ok "
" Det mesta fungerade väl. Men shuttelbussens hållplats på flygplatsen får betyget -10. Mycket otydlig info om var och hur shuttel bussen skulle ansluta. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 7
" Bra pris. "
" De tog 61 euro i betalt för en punktering jag inte orsakade "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 10
" Bra service "
" Bra service "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har hyrt bil genom er en hel del de senaste 5 åren då jag bott i Portugal. Har märkt det senaste året att många firmor inte tankar upp bilen till fullt trots att det står beställningen-fullt till fullt. Vet inte om det är en form av taktik men de flesta tankar nog mer än det var när dom hämtade bilen. "
" Ny och fräsch prisvärd bil "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fast response Times when calling "
" Smooth rental process "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Easy and cheap. "
" Friendly ev en it was corona "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Har anlitat Auto Europe över 3 år och uppskattar pris och enkelhet. "
" Enkelt och smidigt "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helt OK! "
" Nonchalanta personal vit upphämtningdisken! Bilen med många skador! "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 5
" Enkelt att boka och lätta att komma i kontakt med. "
" Vänlig och proffsig personal. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 7
" Har alltid fungerat utmärkt. "
" Incheckningen tog lite väl lång tid. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Tycker att det fungerar bra. "
" Fungerar mycket bra. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Hyrt i många år och har alltid varit nöjd med Auto Europe "
" Svårt att hitta återlämningsplatsen vid Lissabons flygplats. De bygger om men kunde skylta betydligt bättre! "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Autoeurope is aleays very serviceminded and we always rent via them. You can call if you have questions , always nice to deal with. Thank you. "
" When we Picke up the car , the man from Sixten , did not even followed us to show the car . He did not explain anything and i had to go back to the Office to ask a fel tvings , no service at all!! "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 3 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra pris, snabb hantering av förfrågan, "
" Det var otydligt var vi skulle hämta bilen när vi ankom i Lissabon. Centauro har ingen disk såsom andra företag. Vår kontaktperson satt på en bänk inne i ankomsthallen, hur vet man det när man kommer till ett främmande land? "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Alltid bäst "
" Nya fräscha bilar "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkar alla gånger! "
" Trånga lokaler med för många bilar och mycket folk, oorganiseat "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Smooth as always, as long as you do your due dilligence of the rental company you choose. "
" Got lucky and apparently chose the company with the shortest lines at Lisbon Airport this time. Car was pretty new and had just a couple of dings. Declined the toll pass and was able to pay the tolls at a post office to avoid an extra charge. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 8
" Ingen anledning att klaga! "
" För lång vänte tid!!!! "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 7
" Den bästa! "
" Rörig och långsam uthämtning "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 6
" Lätt att boka, mkt bra priser då jag bokade långt i förväg. Bra email korrespondens inför upphämtning av bilen. Mycket nöjd. "
" Kontakten med Budget var mkt bra. Tog lång tid vid upphämtning pga kö och personalen kunde varit mer effektiva, men allt i övrigt gick mycket smidigt! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Inget att kommentera. "
" Det känns som man blir blåst då det alltid ska sälja på extra saker och hela tiden otydliga på vad det kostar. "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 4 Hantering vid lämning: 4 Fordonets skick: 9
" Bara bra erfarenheter. "
" God service. lite lång väntan på transferbuss på flygplatsen. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra "
" Bra bemötande "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" snabb service till bra pris "
" bil i dålig kondition, som luktade rök. lång tid för upphämtning samt garage på undangömd plats. "
" Jag själv är mycket nöjd med hur allt har fungerat från bokning till att hämta bilen. Inga problem alls, mycket nöjd. "
" Jag är mycket nöjd med hur dom tar hand om sina kunder, fick problem med flyget och trodde att jag skulle bli av med bokningen till bilen, men det löst sig med ett samtal till GUERIN så var det problemet löst och bilen fick jag som jag hade bokat trots att jag var sen. "
" Bra och smidig sida att boka en hyrbil. Allt har fungerat toppen från början till slut. "
" Bra bil, bra service, tevlig personal. Allt har fungerat toppen. Gällande leveransen och mötesplatsen kan man lägga till att mötesplatsen är vi exit 3 så blir det tydligare. "
" Ofta tar set längre tid än 1 tom efter beställningen att effektuera betalningen. Då har tiden gått ut för öppnandet av nitt mastercard på banken. Öppnar jag det för internetköp varar det i 60 minuter. Kanske bättre att koppla tjänsten till en tjänst som gör att pengarna dras direkt. "
" Tanken var inte full när vi hämtade bilen. När vi lämnade tillbaka den behövdes ett kvitto på köpet av bensin för att vi skulle få tillbaka mellanskillnaden. Sen tycker jag att hyra av transponder för vägtullarna ska ingå i hyran. Det göller alk biluthyrare. "
" Bra service och genomgång av villkor. Bil helt i ök med vad vi hade beställt. "
" Bra och snabb service "
" smidig hemsida "
" enkelt och utan väntetid "
" Har använt er i flera år när vi åker till vår sommarbostad i Portugal, det har fungerat klandetfritt varje gång och er kundtjänst på telefon har en servicenivå som många andra företag bör ta efter. "
" Nja, helt ok. Men hade beställt en Clio och fick en Toyota Yaris vilket jag inte tycker är en likvärdig bil 😞. Sedan är ju uthyrarna väldigt på och tycker att man skall ta extra försäkringar hit och dit ☺️ "
" Kunde vara tydligare varifrån bussarna från flygplatsen går, dvs mötesplatsen. Trevlig personal. Dock väldigt dåligt att de kräver en deposition på 1200 ? & sedan inte tar American Express. Förbetalning utav bensinen är tveksamt, hämta den full & lämna den tillbaka full annars betala är mer rimligt. "
" Trevlig personal och denna gången tog det inte så lång tid att hämta ut bilen. Det är annars deras största problem. "
" Samma model kan av olika biluthyrare klassificeras som olika stor. Det gör det svårt att jämföra. Gör det även enklare att söka på vad det kostar med extraförare. Vet jag att vi kommer vara två förare är det det priset jag är intresserad av. "
" Väldigt fin bil. Men vi blev irriterade av att de tog 30 euro för att vi kom något efter 8 på kvällen. Det vore bra om det var tydligare annonserat. "
" Bilen lät lite konstig så vi ringde in och det kollade upp det men det var ingen problem "
" Gick smidigt att hämta ut bilen. Kommer att återkomma igen ;) "
" Det skulle vara en fördel om väntetiden vid utlämningen kunde kortas. De uppgifter som krävs borde ha kunnat inhämtats i förväg. "
" Jag är nöjd med hur lätt man kan boka genom Autoeurope. Sen är det alltid något med uthyrningsföretaget som inte fungerar. "
" Det ver Hertz som uthyrningen gick igenom. När jag skulle hämta bilen var inte personalen så hjälpsamma när vi skulle gå igenom bilens kondition. Det fanns en repa i karossen som jag ville ha omnämnd i besktningsprotokollet, men personalen var högst ointresserade av detta. Nu har jag ju möjlighet att välja andra firmor när jag använder AutoEurope för jag kommer nog att undvika Hertz o dollar nästa gång jag skall hyra i Lissabon. "
" Jag brukar hyra ganska ofta hos Interrent. Jag är nöjd med Interrent personal som är mycket trevligt. Men Jag är trött att Jag få alttid en Fiat. När Jag hyr en biligare bil få Jag alltid en Fiat 500 som jag gillar det inte när de har andra små bilar som Skoda, Wolksvagen, Renaut. Nissan och Peugeot. När Jag Uppgraderar till Ekonomi da få Jag en Fiat Punto som Jag gillar inte heller. Vad kan Jag göra att hyra andra bilar märke? Tack. Fernando "
" Lätt att boka. Tryggt. "
" Alltid bra bilar och bra service. Kan dock vara lång kö till deras utlämning på flygplatsen. "
" Vi är extremt missnöjda, har aldrig upplevt värre bemötande av någon biluthyrare! Det tog minst 1 1/2 timma att få ut bilen. Handläggaren var uppenbarligen inkompetent. Road toll läsare fanns inte att hyra. De begärde att vi skulle återlämna 3 timmar tidigare än avtalat med Auto Europe, annars betala en extra dagshyra. GPS, som vi beställt, fanns inte i bilen. De skyllde hela tiden på något huvudkontor i Porto, eller på Auto Europe. Det gick inte att komma fram på tel till Auto Europe på det nummer som meddelats per mejl. Återlämnandet var än värre!. Det fanns inget återlämningsställe på flygplatsen, där vi enligt avtalet med Auto Europe skulle återlämna bilen. (forts. nedan ang. AE Luxury) "
" Vi ringde mängder med samtal för att försöka hitta tel nummer till och få kontakt med Auto Europe eller AE Luxury, De flesta misslyckades.Till slut fick vi besked att någon från AE Luxury skulle komma och hämta bilen där vi blev tvungna att ställa den utanför avgångshallen - på dyr korttidsparkering. När de kom begärde de 150 Euro för att vi dels inte hade fulltankat bilen, dels lämnat bilen på flygplatsen. Närt vi hänvisade till att vi enligt avtalet med Auto Europe skulle lämna bilen där, påstod de att de inte hade med det avtalet att göra. Vi ville köra och tanka bilen, men fick det först efter lång diskussion. Därvid tvingades vi betala för parkeringen där vi väntat i 2 timmar. Denna bilhyra förstörde till stor del vår semester! "
" Fel information om var man ska återlämna bilen på vouchern. Uthyrningsfirman låg ca 5 km utanför flygplatsen och på vouchern stod det att bilen ska återlämnas vi Terminal 1 vid Vodaphone kiosken. Fel belopp på självrisk. I Auto Europe pappren står det ca 1500 EUR, på plats fick jag veta att det var 1800 EUR. "
" Enormt lång väntetid på bilen. Krångligt att man måste invänta minibussar som kör en till Drive On's lokaler som ligger 5 km utanför flygplatsen. 1800 EUR självrisk är helt oacceptabelt. "
" Gillade inte deras sätt att försöka skrämma mig till att köpa en extraförsäkring. "
" Alltid bra bilar. Kanske lite för lång väntan för att få ut bilen, men det är överkomligt. "
" Allt fungerade bra och jag tycker jag fick bra service av personalen på plats. "
" Vänligt mottagande och snabb in/utlämning av bilen. Snabb schytteltransport. Kan dock vara mycke bättre hänvisning på flygplatsen till samlingsplatsen till schytteln. "
" Farthållare saknades i Fiat Punto vilket är att rekommendera på morvägen till Algarve (30 mil). Kanske annan ekonomilinjen hade detta? "
" All went well, good value for money, as ever (have been a customer for years)... not having an accident surely helps! "
" Friendly customer support. "
" Jag hade inte sett att det var begränsad körsträcka för bilen med ett dyrt tillägg för övermil. Borde var bättre markerat tillomed med kraftig varningstext. "
" Milbegränsning och sedan ett dyrt tillägg. "
" Unfortunately this package ZERO EXCESS PACKAGE does not cover much. I was desapointed. "
" In Guerin they received me very well as usual. "
" Bra pris och bra snabb utmärkt service. Allt fungerade perfekt. Men det skulle ha funnits en uppgift om att det var Meeting Point som som var träffpunkten. "
" Lite udda med upphämtning med minibuss men servicen var perfekt. Uttaget av bil gick lätt och bilen var ny och i utmärkt skick. Återlämningen gick så lätt att det var mer än utmärkt. Debitering av hyra och vägskatt kom direkt på kortet efter ett par dagar. Allt har varit välordnat hoppas bara att ingen ytterligare debitering dyker upp. "
" I believe that you shouldn´t have "Goldcar" in your list because they have a very bad service. "
" I am very pleased with the "drive4less" and "Guerin" service. Unfortunately "drive4less" dont offer unlimited kilometres. I have rented, very few times, in "Interrent" and they have also a good service. I wouldn´t never recomended "Goldcar" because they have a very bad service in Portugal. Never again! "
" Bra service och snabbt svar på prissänkningar "
" Fungerade bra men det känns konstigt att bli erbjuden extra försäkringar för självriskeliminering som kostar mera än hela bilhyran. Självriskerna låter höga "
" Inga problem att ändra storlek på bilen. Mellanskillnaden hamnade snabbt på kontot. "
" Stort tack för att de noterat att vi är återkommande kunder. "