Algarvekusten som sträcker sig längst den södra kusten i Portugal kan vara hem till några av världens vackraste stränder. Detta har lett till att många planerar en roadtrip längst de oändliga sandstränderna med stop på ställen som Praia de Camilo, Albufeira och såklart charmiga Faro. Eftersom Faro flygplats är en av de största i området påbörjas mångas resa därifrån och via oss kan du boka en hyrbil direkt på flygplatsen, såväl som på andra ställen mer centralt i staden. Nedan kan du läsa utvärderingar av hyrbil i Faro från våra tidigare kunder.
Auto Europe är experter på hyrbilsmarknaden med över 60 års erfarenhet och flera tusen nöjda kunder. Vi satsar hårt på att bemöta kunderna med förståelse och flexibilitet, och du kan därför känna dig trygg när du bokar via oss. Även om vi endast är en förmedlare, finns vi med dig under hela hyran och du kan alltid vända dig till oss vid problem eller om du har några frågor.
" Auto Europe har smidig bokning och tydlig voucher. Jag har alltid fått hjälp om jag behövt. "
" Jag upplevde att säljaren förvirrade mig och försökte sälja på mig saker som jag inte valt i avtalet hos auto Europe. Jag fick en 2/3 dörrars Fiat 500 inte 4/5 dörrar som jag bokat. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" So far inga dåliga erfarenheter, men jag har aldrig behövt åberopa ersättning för självrisk vid skada. Tänker att det inte är så lätt att få självrisken återbetald utan en massa "pappersarbete" och krångel Får ta det när det kommer;) "
" Har hyrt av Goldcar tidigare i andra länder och denna gång i Portugal Faro airport råkade jag ut för en receptionist som gjorde sitt jobb på ett otrevligt sätt. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 4 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 6
" works very well! "
" The help and assistance upon return was done by a gentlemen by the name of Bruno. very friendly and welcoming. Bruno framed Portugal in a very nice way. Perfect! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" shuttlebussen saknade trappsteg vilket var svårt för mig som är äldre "
" drive on är bra, jag har använt dem flera gånger. de krånglar inte till det- "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bästa sajten "
" Mycket bra "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Ok "
" Bra men dyrt "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Bra mäklarfunktion som gav ett stort utbyte att välja från. "
" Fräsch bil, snabb utlämning och lätt at återlämna "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bara goda erfarenheter från Autoeurope. "
" Inte nöjd med att Europcar försöker sälja på extra försäkring när jag redan har supercover från er. Enligt Europcar är det bra med en försäkring från dem. Inte heller nöjd med att Europcar påstår att man behöver köpa en så kallad device från dem för att kunna köra på motorvägen, har jag aldrig behövt tidigare. "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har hyrt bil 4 gånger och allting har varit bra "
" Mycket bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket bra prisöversikt. "
" Ha koll på vad försäkringen från AE täcker. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Inga problem "
" Gammal och sliten bil. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 3
" Alldeles för dyrt denna gång. Känner mig lurad, "
" Bilen helt uppskrapad på ena sidan. Priset alldeles för högt för hyrd bil. Full av repor. Ny bil men värdelöst skick. "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 1
" Bra GUI på hemsidan. Vi har använt auto europe i flera år utan större problem. "
" Vi bad om en uppgradering på plats då vi missbedömde storleken på ursprungliga bilens bagage. Den nya bilen hade trasig dörr och därför fick vi packa ur och byta bil igen. Den tredje bilen var tämligen sliten med missljud i ett hjullager. Fungerade dock men komforten var inte på topp. Typisk lågprisbil. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 5
" Smidigt att boka. Jag trodde dock att alla avgifter var betalda men fick ändå betala ytterligare 2000 vid uthämtning. "
" Lite långt från flygplatsen och lite lång väntetid i samband med hämtning av bilen. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Bra hemsida. "
" Allt fungerar mycket proffsigt. Synd att man måste vänta på shuttlebuss. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra hemsida med tydliga val. Skulle vilja ha med mera hyrföretag i Faro. Det finns många runt flygplatsen som inte finns hos AE "
" Bra och effektiv mottagning. De har sparat tidigare hyrinfo vilket gjorde att alla data fanns. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 10
" Tycker att bilar och priser blir överskådligt . Det blir lätt att bestämma sig! "
" Snabbt och ganska enkel procedur. Vid utlämningen "övertalade" personalen mig att välja en mkt dyrare bil.....! Förvisso valde jag själv men kände mig lite pressad. Annars är vi mkt nöjda! "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Toppen ! Det mesta fungerade mycket bra ! "
" Mycket service inriktad personal på ert utlämningsställe vid Faros flygplats. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Ni har levererat det jag önskade, men inte Hertz i Faro, Portugal "
" De levererade en Fiat Tipo istället för VW Golf och framdäcken var nedslitna till Tire Wear Indicator nivån, dvs <1.6 mm mönsterdjup. Vilket inte är godkänt i Sverige. Trots dubbelt så dyr som de billigare uthyrarna, så lämnar de ut en trafikfarlig bil. Underkänt så det skriker om det!!! "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 7 Fordonets skick: 3
" Autoeurope fungerar bra och ger en bra överblick på de olika bilar som man kan hyra. "
" Allt fungerade bra och bilen var också bra. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkelt att använda, men som sagts ovan inte uppdaterat vad gäller öppettider "
" Öppettiderna stämde inte med vad som stod på hemsidan. 07:00-22 eller 23 enligt hemsida, men i verkligheten 08:00-21:00 "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerar bra. "
" Fungerar bra. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Fungerar alltid bra "
" Lite lång väntetid vid utlämning "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket proffsig mäkling. Problemet är goldcar som alltid mjölkar kunderna på extrakostnader. "
" Fick betala 50€ för ostädad bil som jag haft i 28 dagar. Jag dammsög bilen dagen innan återlämnandet men firman som tog emot bilen tillhörde inte goldcar så de uppträdde som eget företag och talade om att de "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 10
" Allt bra "
" Snabb service "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 7 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Auto Europe har varit väldigt bra. Jag har hyrt ofta hos Auto Europe. Jag har alltid varit mycket nöjd. När jag har behövt hjälp mot lokala uthyrare har jag alltid fått det. "
" Uthyraren låtsades notera skador på bilen . Han sprang runt och låtsades notera alla skador och repor som fanns. Sedan stoppade han alla papper i bilens handlingar i handskfacket och sade att jag skulle ge dem till polisen vid skada. Han lurade mig att ta en extra försäkring genom falsk information. "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 1 Fordonets skick: 1
" Good website. "
" Easy pick-up and return. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Har hyrt från Auto Europe i 10 år och allt har alltid fungerat bra. De få gånger det varit något missöde har det snabbt rättats till "
" Enkel upphämtning och avlämning. Bilen var OK ren och trevlig "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket bra "
" Mycket smidig "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Ok "
" No pick up at airport. A long walk with luggage. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 4 Hantering vid lämning: 5 Fordonets skick: 5
" Det brukar alltid fungera "
" Saknar vagnar till väskor när man lämnar bilen, vid bilen "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 10
" Smidigt. "
" Vi fick vänta en tid på shuttel från flygplatsen. Många som kom samtidigt. För övrigt funkar det bra. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Även här bra personal, "
" Hjälpsam personal och bra rutiner gjorde att vi kunde förlänga hyrestiden utan att besöka kontoret. Uppskattas! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bokningen går lätt "
" Överraskande bra service i Corona-tider "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Snabb bokning "
" Ny och fräsch bil. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" OK "
" Det mesta var bra. Bilen inte riktigt ren, fönster etc "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 5
" Mycket bra service! "
" Det fungerade bra. De har förbättrats jämfört när jag hyrde där år 2016 "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Aldrig några problem. "
" När jag hämtade bilen var tanken halvfull och jag fick besked om att de som ett av få bolag skulle ersätta mig om jag lämnade den fulltankad. Detta gjorde jag men de vägrar att återbetala halva tanken. Nu påstod de att de aldrig gjorde detta. Uselt! "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Det kan inte bli bättre! "
" Detta var det bästa vi varit med om! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkel och snabb hantering. Bra hemsida. "
" Bilen varnade hela tiden för för låg oljenivå. Det var inget fel på nivån, men de hade inte lyckats återställa felkoden efter service. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Allt funkade perfekt! "
" Trevligt samarbete med Europecar "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra. "
" Personal tjatade på att köpa tillvalsförsäkringar vi redan köpt på nätet. Han hade svårt att ta till sig detta. Irriterande och tog tid. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 8
" Endast bra. "
" Önskar att de har tidigare skador på bilen dokumenterade, så inte varje person som hyr måste "uppfinna hjulet" igen. "
Helhetsomdöme: 7 Personal vid hämtning: 5 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Endast bra erfarenheter. "
" Det var mörkt och regnigt när vi hämtade bilen, som var blöt. Efter att den torkat, och i bättre ljus, upptäckte vi fler skador som ej syntes innan. Detta gav merarbete då mail till uthyrare om detta med bilder mm. Bättre om kända skador är dokumenterade från början. "
Helhetsomdöme: 6 Personal vid hämtning: 6 Hantering vid lämning: 8 Fordonets skick: 5
" Bra bemötande både vid hämtning och avlämning "
" Enkelt "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 9
" Enkelt och smidigt "
" Enkelt och smidigt "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Helnöjd har bokat vid ett flertal ggr med Auto Europe ,kommer att göra det snart igen. "
" Gäller att kolla fordonet noga, fick uppgifter att fordonet hade en repa vänster fram, det hade den men var man glömde var att berätta att på samma sida hade vänster fram dörr och sparklåda varsin stor buckla, jag vinkade på personalen som sköter det hela att komma och notera detta, hade garanterad skapat problem vid återlämnandet. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt i sin ordning "
" Allt i sin ordning "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Förra året behövdes inget kreditkort för att lämna depositionen. Dom kunde ha dragit pengarna från debitkortet å betalat tillbaka vid återlämnandet av bilen. "
" Informationen om att man måste ha ett kreditkort fattade inte jag. Fick inte hyra bilen. Vart blåst på de pengar dom jag betalt. Fick betala fullt pris 2660kr + det jag betalade till er. Mycket dåligt. Har nu skaffat mig ett kreditkort så dom kan dra depositionen där. "
Helhetsomdöme: 1 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 1
" Bra site som jag ALLTID använder "
" Tycker det är stor skillnad på bemötandet jag får i det gemensamma kontoret för Hertz, Dollar & Thrifty jämfört med de andra bolagens kontor ( Avis, budget, Sixtt etc). Alltid snabb hantering av utlämningen och snabb hantering av återlämnandet. Jag har hyrt bil i Portugal 4 ggr / år senaste 10 åren och har sista gångerna enbart valt Hertz, Dollar & Thrifty just pga det jag skriver ovan. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Professionell. Enkelt att boka med er och få kontakt och hjälp. "
" Bra service. Helt nöjd. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Mycket bra "
" Mycket bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Det har fungerat mycket bra från början till slut! Välskött bil (SEAT), bra service och snabb och enkel återlämningsrutin. "
" Det mesta fungerade ypperligt! Men för mig känns det som om det är Guerin, som jag var kund hos och att det är dom som sköter utlämningen av bilar för Alamos räkning. Det stod också Guerin på bilen vi fick. Det enda som är svårt att riktigt fatta är försäkringsebjudandena. Guerin har också skickat ut en uppföljningsenkät som vi besvarat. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Enkel och bra bokning "
" Mycket snabb och smidig service både vid hämtning och lämning "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt bra. "
" Den här gången fungerade allt mycket smidigt och bilen var i bar skick. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra hantering av bokningar med voucher-utskick etc. Överskådlig hemsida på bilförslagen "
" Ibland något omständliga, kan gälla försäkringsfrågan. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra utbud. "
" Bra personal och hantering. Inget tjafs. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 3 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 7
" Använder alltid AUTO EUROPE, lättläst sida med all info om bil & vad som ingår. "
" Mycket noggranna vid genomgång vid upphämtning av bil. Hade missat att man skulle ha CREDIT kort , så man åkte på 1540 kr extra i avgift. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkar bra. "
" Verkar som samtliga bilar är nya. Personalen trevliga. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Aldrig några problem och på ett lätt sätt ändra eller avbeställa sin bokade bil. Priserna är bra. "
" Väljer alltid Guerin då det alltid fungerat "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Auto Europe är enligt mig ett smidig och prisvärt sätt att hyra bil, möjligheten att teckna en super cover direkt på nätet, vilken kan vara en bra sak att göra eftersom kreativiteten hos många biluthyrare att hitta mystiska skador på bilen är stor. "
" Varken bättre eller sämre än de flesta biluthyrare, ganska nonchalant bemötande, plus det vanliga att försöka sälja på dig onödiga tillägg, trots att man försöker förklara att man är nöjd med det beställda. Däremot skall sägas att jag är nöjd med bilen jag fick. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Funkar bra så länge biluthyrningsfirmorna håller vad de lovat på er hemsida. Tyvärr så gjorde de inte det vid det här fallet. "
" Kaos på flygplatsen avseende information om shuttle, förvirring kring kölapparna till shuttlebilarna. Långa köer till uthyrningsdisken. I stället för full to full som man nämner i avtalet så får man 90 % och vill ha 90 % tillbaka trots att gradering på bränslemätaren är mycket grov. De fick fullt av mig. Riktiga lurendrejare. Kommer aldrig att använda mig av Centauro i Faro. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Lätt att boka och smidigt att göra ändringar. "
" Först ville de ge oss en mindre bil än vad vi hade betalat för. Utlämningen av bilen var mycket forcerad. När den återlämnades hade vi problem då man ville att vi skulle ersätta en gammal skada. Tack vare en mycket trevlig dam/chef fann de att skadan var noterad sedan lång tid tillbaka. "
Helhetsomdöme: 5 Personal vid hämtning: 2 Hantering vid lämning: 3 Fordonets skick: 5
" Tydlig information och smidig bokning. "
" Fel information gällande återbetalningen då de påstod att man skulle få tillbaka depositionen 1 månad efter återlämning av bilen men pengarna betalades tillbaka samma dag. "
Helhetsomdöme: 4 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Bra! "
" Bra! "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra erfarenhet "
" Snabb hantering och bra bil. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra. "
" Bra "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" I stort sett har det alltid funkat bra med AutoEurope. Inte denna gången med Centauro. "
" Vid upphämntning var det mycket lång kö. Det tog flera timmar för att få en bil. Dessutom försökte de att sälja deras egna försäkringar trots att jag hade tecknat självriskeliminering hos er. "
Helhetsomdöme: 3 Personal vid hämtning: 1 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Bra, enkel hemsida. "
" Kort transfer! Ingen kö vid varken avhämtning eller återlämnande. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Allt fungerade bra. "
" var lite svårt att hitta Alamo utlämningsstället av bilen . "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" I have good experience from every time I have rented by Auto Europe. "
" Good price and great service. "
Helhetsomdöme: 9 Personal vid hämtning: 9 Hantering vid lämning: 9 Fordonets skick: 8
" Auto Europe fungerar mycket bra. "
" Jag fick hjälp med tung packning och min hundbur, vilket jag är tacksam för. Allt gick snabbt och smidigt vid hämtning och återlämning av bilen. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Nöjd "
" Nöjd "
Helhetsomdöme: 8 Personal vid hämtning: 8 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Auto Europe är bra, enkelt att använda. Det har varit lätt att få hjälp om jag behövt det. "
" Det fungerar oftast mycket bra på Drive on. Jag använder gärna dem. "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 9
" Snabbt och smidigt "
" Fungerade bra "
Helhetsomdöme: 10 Personal vid hämtning: 10 Hantering vid lämning: 10 Fordonets skick: 10
" Always good service and help when needed. "
" TURISPRIME really tried to make us pay for all sorts of things that we didn't need. It was hard core selling and not honest one. For example even though we said we already had AutoEuropes Supercover they said that we should absolutely also get (and pay for) their insurance. Then they actually lied and said that we had to take (and pay for) a a digital highway payment system otherwise we couldn't go on the highway. So we did, and later learned we didn't have to at all. So they really tricked us and tried to do so even more. A very bad experience. "
" Skickar inte mails varannan dag tack. "
" Väldigt överskådlig hemsida. "
" Kanske lite lång väntetid vid utlämningen av bilen. Det var visserligen många som arbetade vid Guerins disk, men hanteringen per kund tog ändå tid. De flesta av de uppgifter företaget behöver borde kunna tas in på förhand, inte minst om man hyrt av dem tidigare -- det skulle förkorta hanteringstiden. Smidig återlämning utan alltför petig kontroll av bilens skick. "
" Svårt att hitta vart man skulle ta vägen när man kom från flyget.Bättre skyltning på flygplatsen. "
" Bilen var inte helt ren invändigt. Rutorna fick jag rengöra invändigt själv. För övrigt var allt Okey. "
" Prisvärt att gå via Auto Europe. Bra och överskådlig info om villkoren. "
" Uppgivet tel.nr svarades inte i. Bilen perfekt "
" Mycket bra, enkelt och smidigt "
" Great service and great car "
" Smidigt och snabbt att boka via internet. "
" Fungerande mycket bra både vid hämtning och lämning. De har bra service och vi är nöjda med bilen. Visst skulle man önska att bilen levererades till flygplatsen, det vore bättre men detta fungerar också bra. Transitbil finns alltid tillgänglig snabbt. "
" säkra bilmodell ex. VW Golf i stället för liknande. Bättre städning av bil. Annars bra och relativt snabbt. "
" Städning tvätt "
" Vær lätt att ändra beställningen. "
" Positivt bemötande på plats i Faro. Snabbt shuttle service. "
" organisationen av transport från flp till CENTAURO skedde under "kaosartade" former. Det bör förbättras avsevärt. "
" Bokat full full tank men det gällde inte då jag fick betala för 80% full tank i förskott då jag återlämnade blev det 100% . Jag bokadefull full för att detta inte skulle uppstå. "
" Närmare av och upphämtning på flygplatsen ganska lång väg att släpa bagage .ej erhållit den bil som bokats "
" vi fick en Ford Focus D som vi var mycket nöjda med "
" Mycket tillmötesgående . Fungerade utmärkt utan väntetider. "
" Allt fungerade mycket bra "
" veldig bra, enkelt å få bilen og like enkelt å levere den, og blir kjört til dören til avgangshallen i faro, der jeg leide. "
" veldig bra service, kan gjör om i skranken så man får en kö ordning med nummer lapper!!!! bortsett fra det er det toppers selskap, sjekker bilen nöye med alle leietagere slik at bilen er slik den er når du får den, med eller uten feil. veldig bra service i faro. "
" Hyrde och lämnade tillbaka bilen via Hertz, varför? Inga problem med uthyrningen, fick en väldigt ny bil denna gången, endast 200 mil och försedd med inbyggd GPS. Helnöjd förutom att GPS inte verkar uppdaterad. Konstigt med tanke på att bilen var helt ny 2017/02. "
" Hyrde och lämnade tillbaka bilen via Hertz, varför? Inga problem med uthyrningen, fick en väldigt ny bil denna gången, endast 200 mil och försedd med inbyggd GPS. Helnöjd förutom att GPS inte verkar uppdaterad. Konstigt med tanke på att bilen var helt ny 2017/02. "
" Billiga! Större bil än vi betalt för! Mycket bra och snabb service! "
" Jag behöver tydligare anvisningar för att kunna välja rätt,billigaste, för mig. "
" Möjlighet att ändra eller komplettera utan dam. Kostnader. "
" Har just, för första gången, skickat in en claim om återbetalning av självrisk så skall bli spännande att se hur det fungerar. "
" Vid bokning lämnas alla uppgifter som namn, adress, födelsenummer. Varför skall det göras om av uthyraren varje gång? Inget konstigt att det tar tid!!! "
" Bilen dåligt rengjord inuti. Framrutans insida mycket smutsig. Torkarbladen utslitna! "
" Otydlig med försäkringen. Alltid problem när man ska hämta ut bilen. "
" Det kostade 1000 kr extra för fri km. "
" Bokningssystemets bekräftning var lite "kladdig" vilket ledde till att jag råkade boka 2 bilar, men det löstes snabbt och enkelt med ett telefonsamtal. "
" Bokade Nissan Qashqai, fick SEAT Leon, inte riktigt samma sak. Bilen hade många oreparerade småskador så bolaget tjänar antagligen grova pengar på den självrisk kunden måste deponera. Drygt 17.000 SEK är ett högt belopp för självrisk och summan är fortfarande reserverad på mitt konto 2 dgr senare, trots att inga nya skador tillkommit. Jag bestraffas dessutom med 39 EUR avgift för att jag lämnar bilen 2 timmar för tidigt, ett uppenbart sätt att höja priset genom dold avgift. Sur på gränsen till direkt otrevlig personal vid återlämnandet, förmodligen för att den stackaren tvingas utså mycket skäll från kunder som inte förstått att de ska betala extra för att lämna bilen i god tid innan flyget hem. "
" Använd inte Interrent "
" ca 20 minuter för varje hyrestagare att få ut sin bil många tilläggskostnader "
" Vi var mkt tacksamma förr att Guerin finns på flygplatsen så att man slipper alla busstransfers till uthyrningsstället. Servicen från Guerin var också snabb, effektiv och trevlig! En upplevelse vi gärna upprepar! "
" Problem vid betalning, Nordeas VISAkort ( provade tre olika kort) togs ej emot. "
" Det tog en evinnerlig tid (2 timmar) att hämta ut bilen. Snabb återlämning dock. "
" Väldigt smidiga och trevliga att ha att göra med. "
" Funkar bra! "
" Hyrt bil många gånger i Faro, speciellt Hertz säljare försöker hela tiden "pracka på" dig saker du inte behöver. Skulle tjäna på att "tagga ner" lite Inte bra för deras image! "
" Flyget hade tidigarelagts två dagar varför ni ordnat en komplettering med ett tvådagarskontrakt 1-3/2 följt av mitt första kontrakt 3/2 -- 30/3. Dessa kontrakt kunde inte slås samman av er operatör på plats i Faro. Jag tvingades således oka tillbaka till Faro den 3/2 för att "byta papper". Jag behövde inte ens visa upp bilen, utan åkte med min vän Christer Höglund, som också tvingades åka dit för att "byta papper". Uthämtningen av bilen den 1/2 tog också mycket lång tid (c:a 1 tim).Hoppas ni kan påverka operatören så att ingen ytterligare tvingas uppleva att åka och byta papper. "
" Lång tid för uthämtning. Tvingades åka tillbaka och byta papper. Se ovan. Dålig bil Fiat. Motsvarar inte ert exempel. Exempelvis inte delbart baksäte. "
" Det tar lång tid med alla papper. C.a 1 timma för att få ut bilen. "
" Lättare att förstå dom olika försäkringarna gällande självrisk och återbetalande och ytterligare självrisk från biluthyraren. Betalar gärna en helhet på en gång. "
" Ankom kväll mörkt och regnigt. Bilen skulle vara i perfekt skick, gick ej att kolla p.g.a regn. Sen blev det en anmärkning på lås, som var omöjligt att se. Det blev ingen anmärkning. Dock borde dom kunna lämna ut bilen under tak och belysning så man kan undersöka bilen. Annars bra bemötande. "
" Drive on är bra! De har rimliga depositioner för hyrbilen och försöker inte lägga beslag på hela reskassan!! "
" Det tog tid att få svar per e-post när jag behövde ändra upphämtningstidbpga inställt flyg "
" Efficient to find good prices, admin always smooth and correct "
" Have used them several times without any particular problems.Good prices and correct cars. Last rental, though, they debited me 221 Euro for minor scratch , hardly visible for a naked eye. They call it a "damage" , I should rather calll it "normal wear and tear" after a 76 days rental period. They refused to discuss the problem, they just charged me.Unacceptable "
" Varför kan man inte hyra bil på er hemsida om jag vill hyra bil mer än 90 dagar skall hyra 14 jan - 14 april det går EJ "
" Fungerar jättebra både när man hämtar och lämnar bilen "
" Ni borde ha med i Er information att ett Pass är helt nödvändigt om man skall hyra bil i Portugal , det räcker inte med körkort. "
" Samma kommentar som ovan "
" Hej så länge priserna är bra kommer jag tillbaka "
" Det var bra inga nya repor på bilen allt OK, men så säger grabben är det något annat så drar vi pengar på ditt konto.Vi körde på motorvägen ett par gånger men det fick vi betala i förskott 15 euro när vi låna den italienska Fiaten..Så några efterbetalningar vill jag inte se..Förutom det var allt perfekt så vi ses på datorn om några månader.......... "
" Bra med AE försäkring till rimligt pris "
" Bra uppgradering av "golfbil" för plats för bags och klubbor. Hygglig tid för in- ut checkning. Fel att jag skall "besiktiga bilen" för "damage-list". Den skall vara gjord av bolaget och bara granskas av mig. Som amatör är det lätt att missa någon repa som kan lägga sordin på resan. Tidigare erfarenhet av IR visade på "petighet". "
" Bra information, möjligheter att kontakta vid behov. Använder Auto Europa vid varje hyrbilstillfälle. "
" Bra pris, noggrann genomgång av skador vid hämtning. Smidig och snabb hantering när bilen lämnades. Nackdel är att de inte finns på själva flygplatsen men det får man ta. "