Auto Europe

  • SVERIGE
  • Ring våra hyrbilsexperter

    VAD MENAS MED ÅTERBETALNING AV SJÄLVRISKEN NÄR MAN HYR BIL?

    Auto Europes återbetalning av självrisken med Super Cover förklarad
    Hyrbilar världen över
    Alamo Rental Car
    Avis Car Rental
    Budget Rental Car
    Dollar Car Rental
    Europcar
    Hertz
    National Car Rental
    Sixt Rent a Car
    Hyrbilar världen över

    Hur är min hyrbil skyddad med Återbetalning av Självrisken?

    Vi på Auto Europe erbjuder alla våra kunder möjligheten att få återbetalning av självrisken. Detta skydd ger dig täckning om hyrbilsleverantören skulle bekosta dig för skada eller stöld av det hyrda fordonet eftersom du kan begära tillbaka självriskbeloppet av Auto Europe efter avslutad hyra. Hur det fungerar är väldigt enkelt, först måste du betala självriskbeloppet till leverantören och sedan kontaktar du Auto Europe för att begära tillbaka självrisken. Det är väldigt viktigt att du har med alla obligatoriska dokument när du skickar din ansökan om återbetalning av självrisken till oss på Auto Europe. Vårt hyrbilsskydd Återbetalning av Självrisken med Super Cover inkluderar följande:

    • Skador på fordonet, inkluderat fordonets lås, karosseri, hjulkapslar, tak, underrede, osv.
    • Skador på fordonets glas, till exempel sidofönster och vindruta.
    • Skador på fordonets hjul och däck.
    • Återbetalning av administrationsavgifter som tillkommit.
    • Skador eller förlust av nycklar

    Vad ska du göra om du är med om en olycka eller om ditt fordon blir stulet?

    Om du är med om en olycka, drabbas av nya skador eller får ditt hyrda fordon stulet så behåll lugnet och följ följande procedur. Vi på Auto Europe finns här om någon skulle hända så tveka inte att kontakta oss om du behöver ytterligare hjälp eller om något är oklart.

    • Ring Polisen:
      Det är viktigt att du ringer polisen och fyller i en polisrapport. Oavsett om ditt fordon blir stulet, du är med om en olycka som involverar eller inte involverar andra parter eller du upptäcker nya skador på fordonet så måste du kontakta polisen. Polisrapporten fungerar som bevis för olyckan och ska därför alltid finnas. Har andra parter varit inblandade ska deras information också finnas med i rapporten.
    • Ring din hyrbilsleverantör:
      Du måste ringa din hyrbilsleverantör inom 24 timmar av olyckan. Kontaktuppgifterna hittar du på din voucher och ditt hyreskontrakt.
    • Filma och ta kort:
      Se till att du filmar och tar kort som bevis om det är möjligt.
    • Fyll i en olycksrapport hos den lokala hyrbilsleverantören:
      I samband med återlämningen av hyrbilen ska du fylla i en olycksrapport hos den lokala hyrbilsleverantören.

    Kan jag ansöka om att få pengar tillbaka av Auto Europe?

    Om du har köpt till vårt hyrbilsskydd Återbetalning av Självrisken med Super Cover kan du ansöka om pengarna tillbaka inom 90 dagar av olyckan eller stölden. Börja med att fylla i vårt Kundtjänstformulär tillsammans med återbetalningsformuläret och skicka sedan tillbaka det till oss tillsammans med följande dokument:

    • Din Auto Europe Voucher.
    • Leverantörens hyeskontrakt - Signerat.
    • Polisrapport.
    • Leverantörens olycksrapport.
    • Kreditkort utdrag – som tydligt visar hur mycket hyrbilsföretaget tagit betalt.
    • Slutfraktura.
    • Faktura för reperationer.
    • Eventuella bevis i form av film eller foto.
    • Information om alla involverande parter.