Auto Europe

  • SVERIGE
  • Ring våra hyrbilsexperter

    HYRA BIL MED SIXT UNDER COVID-19

    • 8.9
    • 8.7
    • 9.1
    • 9.3
    • Helhetsomdöme
    • Personal vid hämtning
    • Fordonets skick
    • Hantering vid lämning
    May 28
    Wery professionell and sweet girl. The best!
    May 18
    Bra bil, men det som drar ner betyget är att de behåller depositionen väldigt lång tid efter åtgerlämnandet av bilen.
    May 02
    .
    Läs mer

    Hälso- och säkerhetsåtgärder när du bokar hyrbil med Sixt under COVID-19

    Boka hyrbil med Sixt under CoronakrisenFamiljeföretaget Sixt grundades i München 1912 och hade då endast tre fordon att hyra ut. Över åren har företaget haft upp och nedgångar men har lyckats förvandla detta lilla familjeföretag till en internationell sensation. Idag är Sixt Ag Tysklands främsta hyrbilsföretag och de fortsätter att växa i brakande fart. Som kund hos Sixt kan man njuta av ett stort utbud med över 200.000 fordon, på cirka 2.200 olika stationer utsprida i över 100 olika länder. Företaget har också den största premium flottan i världen.

    Som en långvarig och pålitlig partner till Auto Europe, kan vi varmt rekommendera att boka en hyrbil med Sixt under Coronaviruset eftersom vi vet att företaget gör allt för att skydda sina kunder och anställda. Vårt samarbete går flera år tillbaka och via Auto Europe kan du boka din hyrbil med Sixt smidigt, tryggt och enkelt. Den enda du behöver göra är att fylla i den efterfrågade informationen i vår sökmotor ovan och sedan följa ett par enkla steg, alternativt kan du ringa vår reservationsavdelning på +46 10 888 66 52.

    Hyrbil med Sixt - Säkerhetsåtgärder för att skydda kunder mot Coronavirus

    Självklart är Sixt medvetna om att Coronaviruset har en stor påverkan på hela världen och att mångas vardag har förändrats drastiskt. Varje dag känner de av konsekvenserna av detta otäcka virus, både i arbetet och i sina privatliv. Myndigheter inför strikta restriktioner för att minska spridningen av Corona och Sixt förstår att detta skapar mycket orolighet och osäkerhet bland sina kunder.

    På grund av detta, följer Sixt noggrant uppdateringarna kring situationen och följer de lokala myndigheternas rekommendationer, detta genom ett speciellt koordinations center. Åtgärderna som tagits är för att minska smittorisken och för att på bästa möjliga sätt kunna säkerställa sina kunders och anställdas hälsa.

    Sixts åtgärder och metoder för hygien och rengöring

    • Skärpta städrutiner på alla Sixt kontor för att minska smittorisken.
    • Personal uppmanas att följa WHO:s rekommendationer, bland annat att regelbundet tvätta händerna.
    • Alla hyrbilar i Sixts flotta går igenom en professionell städrutin med flera steg för att minska smittorisken.

    Hur skyddar Sixt sin personal och kunder på sina kontor?

    Sixt gör allt för att skydda sin personal och sina kunder. Förutom åtgärderna redan tagna, har företaget också infört metoder för social distansering så hälsorisken minskar ytterligare för alla som befinner sig på de lokala kontoren. Detta inkluderar:

    • Ett begränsat antal personer på en plats.
    • Plexiglas skiljer numera personalen från kunden vid disken.
    • Sixt tillhandahåller all personal med ansiktsmasker.

    Vad gör Sixt med ett fordon om den misstänkts ha kommit i kontakt med Coronavirus?

    Om en person bokar hyrbil med Sixt under Coronaviruset och sedan blir, eller misstänker att de blivit, smittade av Corona under hyran kommer den hyrbilen omedelbart tas bort från flottan. Hyrbilen kommer sättas i karantän och sedan genomgå en professionell desinfektering innan den återinförs i fordonsflottan igen.