Auto Europe

  • SVERIGE
  • Ring våra hyrbilsexperter

    HYRA BIL MED EUROPCAR UNDER COVID-19

    • 9.5
    • 9.2
    • 9.3
    • 9.6
    • Helhetsomdöme
    • Personal vid hämtning
    • Fordonets skick
    • Hantering vid lämning
    November 09
    Tjafs om självrisk
    October 14
    In general good, but there was pre-existing damage that was not reported before pick-up. Then I reported it during pick-up, but during drop-off it was not immediately clear that the damage was reported. In the end all was...
    October 03
    Trevlig!
    Läs mer

    Hälso- och säkerhetsåtgärder när du bokar hyrbil med Europcar under COVID-19

    Europcar Mobility Group grundades 1949 i Paris av fransmannen Raoul-Louis, då under namnet ”the Automobile Subscription”. Det var först två år senare, 1951, som namnet ‘Europcar´ kom i bruk. Europcar Mobility Group SA, tidigare endast Europcar Group SA, specialiserar sig på biluthyrning i Europa och deras huvudkontor ligger i Frankrike. Med över 60 års erfarenhet och årligen flera miljoner nöjda kunder är Europcar ett pålitligt hyrbilsföretag med destinationer i hela världen, dock främst i Europa. Europcar finns i över 100 länder (om man räknar med franchise destinationerna) men deras största marknad är Tyskland, Storbritannien, Frankrike, Italien, Spanien, Australien, New Zeeland, Portugal, Belgien och Österrike. Företaget kan på grund av sin långa erfarenhet och fordonsflotta på över 200.000 fordon tillgodo se alla kunders behov och önskemål.Hyra bil med Europcar under Coronakrisen

    Med Auto Europe och Europcar får du inte bara en prisvärd hyrbil inför din resa, du får också förstklassigt kundtjänstbemötande av kunnig personal innan, under och efter din hyra. Boka din hyrbil med Europcar under Coronaviruset via Auto Europe här på vår hemsida eller ring oss på +46 10 888 66 52.

    Hyrbil med Europcar - Säkerhetsåtgärder för att skydda kunder mot Coronavirus

    I oroande tider som dessa, där regeringen och hälsoorganisationer uppmanar till att resa så lite som möjligt och stanna hemma så mycket som möjligt för att minska spridningen av COVID-19, har vår vardag drastiskt förändrats. Detta har även skett inom hyrbilsbranschen och Europcars mål är nu att kunna erbjuda kunder ett säkert sätt att resa samt transport av mat och medicin. Företaget har sett en större efterfrågan på vans och passagerarbilar eftersom det är ett bättre och säkrare alternativ än kollektivtrafiken, samma gäller för sektorer som arbetar med leveranser. Europcars mål är att erbjuda sin service till sina kunder säkert och med flexibilitet.

    Europcars åtgärder och metoder för hygien och rengöring

    Kundernas och personalens säkerhet och hälsa är en prioritet för Europcar. Alla fordon är av högsta kvalité och är inte mer än 4-8 månader gamla, dessutom inspekteras och städas alla bilar mellan varje hyra. Detta görs alltid men nu har städningen intensifierats och fordonen desinfekteras systematiskt med desinfektionsmedel. Utöver detta har även nya städrutiner på de lokala kontoren införts som innebär att upphämtningsdiskar o.s.v regelbundet desinfekteras och företaget har infört en ny kontaktfri policy. Denna policy innebär att man får hyrbilens desinfekterade nyckel i ett slutet kuvert för att minska smittorisken så mycket som möjligt.

    Vanliga frågor

    Kan jag köra min hyrbil i alla länder som tillhör EU?

    Som det ser ut just nu, har Europcar inte infört några speciella reserestriktioner. Vänligen följ restriktionerna och instruktionerna som lämnas av de lokala myndigheterna.

    Kan ni garantera att jag inte blir smittad när jag hyr en bil? Finns det speciella städrutiner mellan kunder?

    Alla fordon städas innan varje hyra och Europcar har infört ytterligare åtgärder, inkluderat att bilens insida desinfekteras.

    Hur fungerar hämtningen och lämningen av hyrbilen under COVID-19?

    • Endast två kunder är tillåtna på Europcar stationen åt gången: 1 kunder per hyra. Detta gäller inte om kunden behöver hjälp på grund av rörelsenedsättning. Följande gäller: 1 kund + sällskap.
    • För att skydda andra kunder och personal måste ett avstånd på 1.8 meter hållas. Vänta på order om att lämna dina papper i lådan och ta sedan ett steg tillbaka för att behålla ett säkert avstånd.
    • Det kommer ta cirka fem minuter extra vid återlämningen eftersom personalen måste desinfektera fordonet snabbt innan de kan kolla igenom fordonet och avsluta återlämningen.
    • Europcar har infört en kontaktfri policy. Bilens status vill bli bekräftad verbalt och papperna du får vid återlämningen kommer vara rapporterade som: COVID-19 [drop-off] – Ingen signatur behövs.

    Vad händer med min hyrbil om jag blir smittad, testar positivt eller måste sättas i karantän under min hyra?

    Om du har bokat hyrbil med Europcar under Coronaviruset och du har, eller misstänker att du har, blivit smittad av Corona är det viktigt att du kontaktar Europcar så snabbt som möjligt. Fordonet kommer då sättas i karantän i minst nio dagar för att minska smittorisken och säkerställa kunders och personals hälsa. Vänligen rör inte fordonet under dessa nio dagar. Du kommer inte bli betalningsskyldig för dessa dagar så länge du kontaktar Europcar. Vänligen uppmärksamma att du kommer bli betalningsskyldig om du inte meddelar Europcar och inte återlämnar fordonet i tid, det är därför av största vikt att du kontaktar företaget så fort du misstänker att du blivit smittad.