Välj korrekt hemland
Sverige
Språk  
Vi söker efter de bästa hyrbilspriserna i .
Våra priser är väl värda väntan.
Sök hyrbil

  • Inga avboknings- eller ändringsavgifter

    Du har möjlighet att avboka/ändra upp till 48 h innan upphämtning.
  • Inga kreditkortsavgifter

    Transparenta erbjudanden och bästa prisgaranti.
  • Bäst på service sedan 60 år

    Som partner med världens ledande biluthyrningsfirmor.
  • Upphämtningsstation:
    Börja skriva in din önskade destination och välj sedan från de förslag som kommer upp.
  • Upphämtningsstation:
    Din destination kunde inte hittas. Vänligen sök igen.
  • Upphämtningsstation:
    Ange en upphämtningsstation.
  • Återlämningsstation:
    Ange återlämningsstation.
  • Datum:
    Återlämningsdatumet måste vara senare än upphämtningsdatumet.
  • Inresa till Östeuropa:
    Om du ska köra till östeuropeiska länder, vänligen ring oss på 0208 885 27 eller 0208 885 28 (från mobil).
  • Det finns ingen matchande station för denna återlämningsplats. Vänligen välj en annan återlämningsplats eller upphämtningsplats.
  • Förarens ålder:
    Uppge förarens ålder.
Auto Europe samarbetar med: Hertz, Avis, Dollar, Budget, Enterprise, National, Europcar, Buchbinder, Peugeot
Skydd av självrisken förklarad

Återbetalning av självrisken

Återbetalning av självrisken | Återbetalning av självrisken med Super Cover | Utan självrisk | Utan självrisk med Super Cover | Vanliga frågor

Skydda din självrisk när du bokar med Auto Europe

Det finns fyra olika produkter som du kan boka på Auto Europes hemsida som hjälper dig att skydda din hyrbils självrisk. Dessa produkter heter Återbetalning av självrisken, Återbetalning av självrisken med Super Cover, Utan självrisk och Utan självrisk med Super Cover. För att förklara skillnaderna mellan dessa olika produkter och fördelarna med att boka dom har vi gjort en kort sammanställning av de olika produkterna samt vanligt förekommande frågor. Ta dig tid för att läsa igenom produktbeskrivningen för varje enskild produkt, så att du kan bestämma dig för vilket skydd som passar dig bäst! Vänligen notera att inte alla produkter är tillgängliga vid alla destinationer, hos alla leverantörer eller för alla bilklasskategorier.

 

Vad är en "självrisk"?

 

I Baspaketet, som alltid är inkluderat i din bilhyra, ingår en begränsning av ditt ansvar för skador eller stöld av bilen till en viss summa, som kallas för självrisk. Till exempel, om självrisken är 3000 SEK och skadan på bilen kostar 5000 SEK att reparera, är chauffören ansvarig att betala 3000 SEK och resterande belopp för skadan är täckt genom baspaketet. Summan av självriskbeloppet beror på vilken leverantör du använder och bilklasskategori du hyr. Du ska kunna hitta självriskbeloppen i Hyresvillkoren under Lokala avgifter och info i vår bokningsmotor.

 

Förklaring av de olika servicepaketen 

 

Återbetalning av självrisken

Produkten Återbetalning av självrisken är en service som erbjuds av Auto Europe. När det lokala biluthyrningsföretaget debiterar en kund för ett självriskbelopp på grund av skada eller stöld på hyrbilen, kan kunden i efterhand få tillbaka det självriskbelopp som betalades till biluthyrningsföretaget från Auto Europe. Kunden måste därför först betala självrisken till det lokala biluthyrningsföretaget och sedan ansöka om återbetalning av detta belopp från Auto Europe. Kunden måste presentera all nödvändig dokumentation för att Auto Europe ska kunna hantera ärendet. Vilken dokumentation som krävs är listat i Hyresvillkoren i vår bokningsmotor.

 

Produkten Återbetalning av självrisken täcker självrisken som ska betalas enligt Hyresvillkoren för baspaketet, och innehåller därför samma undantag som Hyresvillkoren för baspaketet. Vad som täcks och vad som inte täcks kan variera beroende på bilklasskategori och biluthyrningsföretag, men de vanligaste undantagen är underrede, tak, hjul, däck och glas. Hela listan av undantag hittar du i Hyresvillkoren i vår bokningsmotor samt i våra Hyresvillkoren som du hittar på din voucher.

 

Nedan kan du se priser som inkluderar produkten Återbetalning av självrisken.

Återbetalning av självrisken

 

Som du kan se nedan, kan du uppgradera ett baspaket till att inkludera antingen produkten Återbetalning av självrisken eller produkten Återbetalning av självrisken med Super Cover.

Produktmatrix

 

 

 

Återbetalning av självrisken med Super Cover 

Som nämnt ovan, täcker inte produkten Återbetalning av självrisken delar av bilen som inte är täckt av baspaketet. Däremot kan du, om du bokar produkten Återbetalning av självrisken med Super Cover med Auto Europe, utöka skyddet på bilen till att täcka skador på till exempel hjul, glas, tak och underrede och många andra delar. Dessa delar är täckta på samma vis som Återbetalning av självrisken - du kommer först att behöva betala självrisken för skador på dessa delar till biluthyrningsföretaget, men kan sedan ansöka om en återbetalning av självriskbeloppet till Auto Europe i efterhand, så länge som du kan skicka in all nödvändig dokumentation som krävs för att kunna hantera ärendet.

 

Några priser inkluderar redan produkten Återbetalning av självrisken med Super Cover.

Återbetalning av självrisken med Super Cover

 

 

Utan självrisk 

Produkten Utan självrisk erbjuds av det lokala biluthyrningsföretaget, men kan bokas med oss i förväg på Auto Europes hemsida. Produkten Utan självrisk eliminerar självriskbeloppet. Med andra ord, du har ingen självrisk. Därför, om skadan uppstår på ett ställe som är täckt av produkten Utan självrisk, behöver du inte betala någonting. Däremot om skadan uppstår på ett ställe som inte är täckt av produkten Utan självrisk (vanliga undantag är glas, däck, hjul, underrede och tak) måste du betala för skadan.

 

Priser som inkluderar produkten Utan självrisk.

Utan självrisk

 

 

Utan självrisk med Super Cover 

Auto Europe erbjuder också komplement till ditt skydd när du bokar en hyrbil som inkluderar produkten Utan självrisk i priset. Detta innebär att glas, däck, hjul, underrede och tak, som inte är täckt i Utan självrisk-produkten, täcks genom Super Cover-produkten med Auto Europe. Återigen, precis som med Återbetalning av självrisken med Super Cover, är skador som uppstår på dessa delar av bilen täckta genom återbetalning. Kunden måste först betala för skadorna på hyrbilen till biluthyrningsföretaget och kan sedan ansöka om återbetalning av detta belopp från Auto Europe efter bilhyran, när all nödvändig dokumentation har skickats in.

 

På bilden nedan, kan du se hur priser Utan självrisk också kan uppgraderas till att inkludera vår produkt Utan självrisk med Super Cover.

Matrix utan självrisk

 

 

Vi erbjuder även priser där produkten Utan självrisk med Super Cover redan är inkluderat.

Utan självrisk med Super Cover

 

 

Vanliga frågor 


Varför är det fördelaktigt att köpa självriskskydd med Auto Europe, istället för att köpa till extra försäkringar på plats med det lokala biluthyrningsföretaget?
Det finns två anledningar. För det första kan du redan nu boka och betala våra produkter i förväg på vår hemsida, så att du inte längre behöver oroa dig för om det lokala biluthyrningsföretaget kommer att erbjuda dig extra försäkringar på plats eller inte och för att du behöver göra ytterligare betalningar på plats när du plockar upp bilen. För det andra, även om det lokala biluthyrningsföretaget erbjuder dig extra försäkringar är Auto Europes produkter i de flesta fall betydligt billigare än de försäkringar som erbjuds på plats.

 

Om jag har köpt en av Auto Europes produkter, behöver jag då lämna en deposition för hyrbilen?
Ja. Produkten Återbetalning av självrisk tar inte bort den självrisk som krävs av det lokala biluthyrningsföretaget, och du kommer fortfarande att behöva lämna en deposition. Precis som med alla andra hyror måste depositionen blockeras på ett internationellt kreditkort. Det är därför viktigt att huvudchauffören, (personen i vars namn bokningen görs) har ett kreditkort med en tillräcklig kreditgräns för depositionsbeloppet, utfärdat i sitt eget namn, och att detta kort presenteras för biluthyrningsföretaget när bilen ska hämtas upp. De flesta biluthyrningsföretag kräver också en deposition när du har bokat en bil med Produkten Utan självrisk inkluderat i priset. Vänligen läs igenom Hyresvillkoren på vår bokningsmotor innan du slutför din bokning.

 

Representanten för det lokala biluthyrningsföretaget säger till mig att jag fortfarande måste köpa deras extra försäkring, även om jag redan har köpt en produkt för att skydda självrisken från Auto Europe. Måste jag köpa deras försäkring?
Det är viktigt att förstå att personalen hos det lokala biluthyrningsföretaget också är anställda för att bedriva försäljning och kommer därmed naturligtvis att försöka sälja sina produkter till kunden. Om extra försäkringar köps på plats beror på kunden, och bortsett från några få undantag, är alla försäkringar som erbjuds på plats frivilliga. Om den lokalt erbjudna extra försäkringen syftar till att på något sätt eliminera självrisken är den troligtvis inte nödvändig att köpa, om du redan har valt en av Auto Europes produkter för att skydda självrisken.

 

Biluthyrningsföretaget kan också komma att erbjuda försäkringar som täcker delar av bilen som inte är täckta i priser med baspaketet, som till exempel bilens däck, glas och underrede. I detta fall är det upp till kunden att besluta sig för om dessa extra försäkringar ska köpas till eller inte. Du bör däremot vara uppmärksam på att om du har betalat för en hyrbil till Auto Europe med produkten Återbetalning av självrisken med Super Cover inkluderat i priset, är dessa delar av bilen redan skyddade enligt våra regler för Återbetalning av självrisken med Super Cover.

 

Vad behöver jag göra för att kunna göra anspråk på att få självrisken återbetalad av Auto Europe?
Du hittar en detaljerad beskrivning av vad du behöver göra i våra Hyresvillkor i vår bokningsmotor. Vänligen notera att det är mycket viktigt att du kontaktar polisen och får en polisrapport om händelsen, även om händelsen inte involverar andra parter.

 

Jag vill lägga till en av era produkter till min bokning, men jag kan inte se dessa val på er hemsida. Vad ska jag göra?
Våra produkter är inte tillgängliga för alla bilar eller vid alla upphämtningsstationer. När de är tillgängliga har du möjligheten att lägga till dom till din bokning innan du genomför din betalning.

Välj korrekt hemland
close